Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praktika II (UPPV / U0137)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / U0137 - Pedagogická praktika II, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vyučování jako oboustranný proces2. Motivace ve vyučování3. Výklad učiva, vysvětlování, demonstrace4. Procvičování, domácí úkoly5. Vyučovací metody - dialog, diskuze atd.6. Aktivní učební metody7. Projekty a samostatná práce8. Učení z textu, vyhledávání informací, styly učení9. Pomůcky ve výuce10. Vyučovací hodina, výběr činností pro vyučovací hodinu, praktický nácvik11. Hodnocení - praktický nácvik, kladení otázek, zkoušení a hodnocení12. Třídní učitel, spolupráce rodiny a školy.

Získané způsobilosti

Student získá znalosti a dovednosti z vybraných témat nutné pro výkon učitelské profese.

Literatura

PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2002. ISBN 80-7178-681-0.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4.NELEŠOVSKÁ, A. Didaktika IV. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0037-5.SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, 1995. ISBN 80-901873-1-5.ČHALOVÁ, E., MAYER, I. Klasifikace a slovní hodnocení. Zkušenosti z praxe na ZŠ. Praha, 1997. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2004. ISBN 80-7178-965-8.ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, 1998. ISBN 80-210-1937-9.HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha, 1996. ISBN 80-7178-087-1.RÝDL, K. Metoda týmového vyučování. Praha, 1996. ISBN 80-901662-9-6.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha, 1999. ISBN 80-85866-33-1.PAŘÍZEK, V., SOLFRONK, J. Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha, 1996. BADEGRUBER, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha, 1994. ISBN 80-7178-137-1.ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-1365-6.PATERSONOVÁ, K. Připravit, pozor, učíme se!. Praha, 1996. ISBN 80-7178-102-9.SCHIMUNEK, F. - P. Slovní hodnocení žáků. Praha, 1994. ISBN 80-85282-91-7.KAŠOVÁ, J. a kol. Škola trochu jinak. Kroměříž, 1995. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.RÜCKEROVÁ-VOGLEROVÁ, U. Učení bez stresu. Praha, 1994. ISBN 80-7178-013-8.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 1997. KRET, E. Učíme se jinak. Praha, 1995. ISBN 80-7178-030-8.HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce: zvyšujeme efektivnost vyučování na všech typech škol. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.DENIG-HELMSOVÁ, K., KONNERTZ, D. Úspěšně obstát při písemce i ústním zkoušení. Praha, 1997. BOČKOVÁ, V., PODLAHOVÁ, L. Vyučovací hodina a její pozorování. Olomouc, 1989. SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1.PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.

Požadavky

- zápočet je udělen za aktivní a odpovídající činnost studenta na semináři.

Garant

Mgr. Kamil JANIŠ, Ph.D.