Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Základy didaktiky (UPPV / U1017)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / U1017 - Základy didaktiky, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Pojetí didaktiky sekundární školy2. Žák3. Učivo4. Mimoškolní prostředí5. Pedagogicko-psychologická diagnostika ve školní didaktice6. Interakce a komunikace ve výuce7. Didaktické zásady8. Výukové cíle a jejich taxonomie9. Výukové metody10. Učební úlohy ve výuce11. Organizační formy výuky12. Materiální didaktické prostředky13. Osobnost učitele a jeho kompetence

Získané způsobilosti

Výstupy z učení:Odborné znalosti:Student bude znát základní odborné pojmy z problematiky obecné didaktiky. Získá a prokáže znalost pojmů, prokáže orientaci ve vzdělávacím procesu se zaměřením na školní prostředí. Pochopí základní zákonnosti a podmíněnosti vyučovacího procesu a jeho realizaci. Odborné dovednosti:Student bude umět vyhledat a zpracovat relevantní informace vztahující se k problematice vzdělávacího procesu a výuky, tyto informace uplatnit při přípravě a realizaci vyučovací hodiny. Bude schopen navrhnout různé způsoby realizace výuky, forem zkoušení a hodnocení. Současně bude schopen řešit praktické vyučovací problémy, přičemž se bude opírat o pedagogickou teorii.Obecná způsobilost (kompetence): Student bude umět spolupracovat s dalšími učiteli, bude umět absolvováním předmětu využívat vědomosti a dovednosti, jež mu pomohou reagovat na potřeby plynoucí ze vzdělávací činnosti.

Literatura

Šikulová, R., Müllerová, L. Cvičebnice obecné didaktiky pro studenty učitelství. Vyd. 1. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 2001. ISBN 80-7044-365-0.KALHOUS, Z. a OBST, O. Didaktika sekundární školy. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0599-7.PETTY, G. Moderní vyučování. 6. rozš. a přeprac. vyd. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0367-4.ZORMANOVÁ, L. Obecná didaktika. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2014. ISBN 978-80-247-4590-9.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. 2. vyd. Praha: Portál, 2005. JANIŠ, K., ONDŘEJOVÁ, E. Slovník pojmů z obecné didaktiky. 1. vyd. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta, Ústav pedagogických a psychol, 2006. ISBN 80-7248-352-8.KALHOUS, Z. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4.KOLÁŘ, Z. a ŠIKULOVÁ, R. Hodnocení žáků. 2. dopl. vyd. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2834-6.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3.SITNÁ, D. Metody aktivního vyučování: spolupráce žáků ve skupinách. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-246-1.ŠIMONÍK, O. Úvod do školní didaktiky. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-86633-04-7.MAŇÁK, J. a ŠVEC, V. Výukové metody. Brno: Paido, 2003. ISBN 80-7315-039-5.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků při výuce. Vyd. 5. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-650-6.

Garant

Doc. PhDr. PaedDr. Kamil JANIŠ, CSc.

Vyučující

PhDr. Edita ONDŘEJOVÁ, Ph.D.