Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace pro učitele (UPPV / U1092)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / U1092 - Komunikace pro učitele, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do interpersonální komunikace.2. Psychologie osobnosti a komunikace.3. Verbální komunikace a technika mluveného slova.4. Řeč těla.5. Aktivní naslouchání.6. Empatie.7. Emoční inteligence.8. Konflikt a agrese v komunikaci.9. Rozhovor.10. Komunikace ve skupině.11. Image.12. Veřejný projev.13. Osobnost učitele a jeho kompetence.14. Pedagogická komunikace.15. Komunikace v učitelské praxi.

Získané způsobilosti

Výstupy z učení:Odborné znalosti: Student zná a rozumí pojmům a koncepcím z oblasti teorie sociální a pedagogické komunikace. Chápe souvislosti mezi psychickými vlastnostmi, osobností jedince a jeho komunikací a možnostmi ovlivnění výkonů jedince komunikačními strategiemi učitele. Odborné dovednosti: Student dovede účelně využívat prostředků verbální a neverbální komunikace, dovede vést rozhovor s žákem, odhalit bariéry a překážky v komunikaci a účinně řešit problémové situace. Je schopen při rozhovoru využívat techniky aktivního naslouchání i asertivní techniky tak, aby předešel konfliktu, snížil míru agrese. Dokáže komunikovat s různými typy žáků, klást otázky. Je schopen aplikovat získané informace a dovednosti v praxi. Je schopen propojit získané poznatky s potřebami praxe oboru.Obecná způsobilost:Student je schopen komunikovat s různými typy žáků a zvolit vhodnou strategii jednání. Absolvováním předmětu bude student způsobilý nejen využívat své vědomosti a dovednosti při výuce, ale bude lépe reagovat na potřeby žáků a bude schopen přizpůsobit vlastní komunikaci jejich specifikům.

Literatura

KŘIVOHLAVÝ, J., MAREŠ, J. Komunikace ve škole. Brno: CDVU MU, 1995. NELEŠOVSKÁ, A. Pedagogická komunikace v praxi. Praha: Grada, 2005. VALIŠOVÁ, A., KASÍKOVÁ, H. A KOL. Pedagogika pro učitele. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1734-0.SVATOŠ, T., KOTKOVÁ, V. Sociální a pedagogická komunikace. Hradec Králové: Gaudeamus, 1998. PALENČÁROVÁ, J. Aktivní naslouchání při vyučování. Praha: Portál, 2006. PRAŠKO J., PRAŠKOVÁ H. Asertivitou proti stresu. Praha: Grada, 1996. BERNE, E. Co řeknete, až pozdravíte. Praha: Portál, 1997. GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85424-40-1.KŘIVOHLAVÝ, J. Já a ty. Jak si navzájem lépe porozumíme. Praha: Svoboda. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-047-X.KŘIVOHLAVÝ, J. Povídej - naslouchám. Praha: Návrat, 1993. VYBÍRAL, Z. Psychologie komunikace. Praha: Portál, 2005. HELUS, Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1168-3.DE VITO, J.A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8.

Garant

Mgr. Silvie QUISOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Silvie QUISOVÁ, Ph.D.