Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Pedagogická praktika I (UPPV / U1136)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / U1136 - Pedagogická praktika I, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Teoretická deskripce problematiky školní výchovy - specifika, odlišnosti, charakteristika dané formy výchovy.2. Práce s vybraným ŠVP - analýza výchovných aspektů.3. Řešení modelové výchovné situace I - agresivní žák ve výuce. Praktický nácvik.4. Řešení modelové výchovné situace II - konflikty s rodiči žáků. Praktický nácvik.5. Řešení modelové výchovné situace III - specifika školních výletů, LVVZ aj. Praktický nácvik.6. Výchova a manipulace ve výuce I (fragmentace, stereotypy, ingraciace) - příklady, ukázky. Praktický nácvik čeho se vyvarovat.7. Výchova a manipulace ve výuce II (sentimentalizace, vyvolávání pocitů viny, odkazování na tlak skupiny) - příklady, ukázky. Praktický nácvik čeho se vyvarovat.8. Nezáměrné a nepřímé výchovné působení osobou pedagoga.

Získané způsobilosti

Výstupy z učení:Odborné znalosti: Student umí popsat a charakterizovat školní výchovu jako formu výchovy, zná kritická situace ve školní výchově.Odborné dovednosti: Student umí aplikovat poznatky z obecné pedagogiky do praktického využití. Student umí řešit specifické, ale běžné výchovné situace ve školním prostředí.Obecná způsobilost: Student dovede ve své učitelské praxi řešit problémové výchovné situace. Dovede se vyvarovat základním chyb při výchovném působení na žáky.

Literatura

KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-434-2.ČECHOVÁ, B. A KOL. Nápadník pro rozvoj klíčových kompetencí ve výuce. Praha: www.scio.cz, s.r.o., 2006. ISBN 80-86910-53-9.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4.KOTRBA, T., LACINA, L. Praktické využití aktivizačních metod ve výuce. Brno: Společnost pro odbornou literaturu, 2007. ISBN 978-80-87029.KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-314-7.KASÍKOVÁ, H. Učíme (se) spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2005. ISBN 80-239-4668-4.PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.NELEŠOVSKÁ, A. Didaktika IV. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0037-5.CAMPBELL, J. R. Jak rozvíjet nadání vašich dětí. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-516-4.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení a vyučování: teoretické a praktické problémy. Praha: Karolinum, 2001. ISBN 80-246-0192-3.KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-167-3.ŠVEC, V., FIALOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno: MU, 1996. ISBN 80-210-1365-6.SCHIMUNEK, F. P. Slovní hodnocení žáků. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-85282-91-7.CANGELOSI, J. S. Strategie řízení třídy: jak získat a udržet spolupráci žáků ve výuce. Praha: Portál, 1996. ISBN 80-7178-083-9.LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.KRET, E. Učíme (se) jinak: nápady a rady pro učitele a rodiče. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-030-8.HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce: zvyšujeme efektivnost vyučování na všech typech škol. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.AUGER, M. T., BOUCHARLAT, CH. Učitel a problémový žák : strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-907-0.PRŮCHA, J. Učitel: současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-621-7.SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1.SILBERMAN, M., LAWSON, K. 101 metod pro aktivní výcvik a vyučování: osvědčené způsoby efektivního vyučování. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-124-X.

Garant

Mgr. Kamil JANIŠ, Ph.D.