Předmět Pedagogická praktika II (UPPV / U1137)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu UPPV / U1137 - Pedagogická praktika II, Fakulta veřejných politik v Opavě, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Hodnocení vyučovací hodiny, pozorovací záznamy.2. Autoevaluace školy - příklady dobré praxe, vlastní činnost.3. Aktivizační metody ve výuce - metody diskuze (Phillips 66, HOBO metoda aj.). Praktický nácvik.4. Využití audiovizuálního záznamu vlastního vystoupení - rozbor.5. Příprava mikrovýstupu se zaměřením na využití monologických metod.6. Mikrovýstupy s vlastním tématem vyučovací hodiny se zaměřením na využití monologických metod.7. Hodnocení mikrovýstupů.8. Příprava mikrovýstupu se zaměřením na využití dialogických metod.9. Mikrovýstupy s vlastním tématem vyučovací hodiny se zaměřením na využití dialogických metod.10. Hodnocení mikrovýstupů.11. Slovní hodnocení žáků. Praktický nácvik.
Získané způsobilosti
Výstupy z učení:Odborné znalosti:Student bude umět teoreticky vymezit a prakticky použít různé formy a metody výuky včetně odlišných podob hodnocení žáka.Odborné dovednosti: Absolvováním předmětu si student rozšíří své pedagogicko-didaktické kompetence studenta učitelství.Obecná způsobilost:Absolvováním předmětu bude student schopen využívat své vědomosti a dovednosti při konkrétní pedagogické práci. Získanou způsobilostí je schopnost převést teoretické poznatky do praktické podoby.
Literatura
PETTY, G. Moderní vyučování. Praha, 2002. ISBN 80-7178-681-0.PASCH, M. a kol. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Praha: PORTÁL, 1998. ISBN 80-7178-127-4.NELEŠOVSKÁ, A. Didaktika IV. Olomouc: UP, 1999. ISBN 80-244-0037-5.SLAVÍK, J. Hodnocení v současné škole. Praha, 1999. ISBN 80-7178-262-9.KOVALIKOVÁ, S. Integrovaná tematická výuka. Kroměříž, 1995. ISBN 80-901873-1-5.ČHALOVÁ, E., MAYER, I. Klasifikace a slovní hodnocení. Zkušenosti z praxe na ZŠ. Praha, 1997. KYRIACOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha, 2004. ISBN 80-7178-965-8.ŠVEC, V. Klíčové dovednosti ve vyučování a výcviku. Brno, 1998. ISBN 80-210-1937-9.HELMS, W. Lépe motivovat - méně se rozčilovat. Praha, 1996. ISBN 80-7178-087-1.RÝDL, K. Metoda týmového vyučování. Praha, 1996. ISBN 80-901662-9-6.SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Praha, 1999. ISBN 80-85866-33-1.PAŘÍZEK, V., SOLFRONK, J. Obsah vyučování. Zkoušení a hodnocení žáků. Praha, 1996. BADEGRUBER, B. Otevřené učení ve 28 krocích. Praha, 1994. ISBN 80-7178-137-1.ŠVEC, V., FILOVÁ, H., ŠIMONÍK, O. Praktikum didaktických dovedností. Brno, 1996. ISBN 80-210-1365-6.PATERSONOVÁ, K. Připravit, pozor, učíme se!. Praha, 1996. ISBN 80-7178-102-9.SCHIMUNEK, F. - P. Slovní hodnocení žáků. Praha, 1994. ISBN 80-85282-91-7.KAŠOVÁ, J. a kol. Škola trochu jinak. Kroměříž, 1995. LOKŠOVÁ, I., LOKŠA, I. Tvořivé vyučování. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-0374-2.RÜCKEROVÁ-VOGLEROVÁ, U. Učení bez stresu. Praha, 1994. ISBN 80-7178-013-8.FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha, 1997. KRET, E. Učíme se jinak. Praha, 1995. ISBN 80-7178-030-8.HUNTEROVÁ, M. Účinné vyučování v kostce: zvyšujeme efektivnost vyučování na všech typech škol. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-220-3.DENIG-HELMSOVÁ, K., KONNERTZ, D. Úspěšně obstát při písemce i ústním zkoušení. Praha, 1997. BOČKOVÁ, V., PODLAHOVÁ, L. Vyučovací hodina a její pozorování. Olomouc, 1989. SPOUSTA, V. Základní výchovné činnosti třídního učitele. Brno: MU, 1994. ISBN 80-210-0552-1.PODLAHOVÁ, L. Ze studenta učitelem: student - praktikant - začínající učitel. Olomouc, 2002. ISBN 80-244-0444-3.
Garant
Mgr. Kamil JANIŠ, Ph.D.