Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět SZZk Bc. MME Ekonomika, manag. a market. (MU / BME1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MU / BME1 - SZZk Bc. MME Ekonomika, manag. a market., Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Ekonomika, management a marketing:- Makro a mikroekonomika, řešení základních ekonomických problémů, charakteristika subjektů ekonomických systémů, pyramida potřeb, výrobní faktory.- Cíl hospodářské politiky vlády, tvorba a užití HDP a HNP, inflace, nezaměstnanost, cyklický vývoj ekonomiky.- Trh, faktory ovlivňující nabídku a poptávku, cenová elasticita poptávky, tržní rovnováha se změnou nabídky a poptávky, teorém pavučiny, selhání trhu.- Finanční trh, poptávka po penězích a jejich nabídka, cenné papíry, charakteristika bankovní soustavy, funkce a činnosti centrální banky.- Zákon klesajícího mezního užitku, rovnováha spotřebitele, indiferenční křivky, Paretovo optimum, produkční funkce v krátkém a dlouhém období, vztah celkového, mezního a průměrného produktu.- Firma v dokonalé konkurenci, ekonomický a účetní zisk, fixní, variabilní, celkové a mezní náklady, bod uzavření firmy, bod vyrovnání.- Firma v nedokonalé konkurenci - monopol, cenová diskriminace prvního, druhého a třetího stupně, konkrétní formy cenové diskriminace.- Firma v nedokonalé konkurenci - monopolistická konkurence, oligopol, maximalizace zisku, přebytek výrobce a spotřebitele.- Management - základy managementu a manažerské funkce - plánování, rozhodování, organizování, personalistika a kontrolování, manažerské techniky.- Marketing - marketing jako pojem, podnikatelské filozofie, trhy a segmentace trhů, kupní chování zákazníků na trzích (spotřebitelských a organizací), marketingový výzkum, marketingový mix a jeho užití (základní a rozšířený), podnikatelský záměr (Business plan).

Literatura

P. A. Samuelson, W. D. Nordhaus. Ekonomie. Svoboda, Praha, 2007. J. Soukup a kol. Makroekonomie. Management Press, Praha, 2009. R. Holman. Makroekonomie. C. H. Beck, Praha, 2004. KOTLER, P. Marketing management. Praha: Grada, 2001. B. Hořejší a kol. Mikroekonomie. Management Press, Praha, 2008. L. Macáková a kol. Mikroekonomie, repetitorium. Melandrinum, Slaný, 2003. ISBN 80-86175-33-2.SOUČEK, Z. , MAREK, J. Strategie úspěšného podniku. Ostrava: Montanex, 1998. ISBN 80-85780-93-3.P.Tuleja. Vybraná témata z mikroekonomie v grafech a pojmech. Aldebaran, Valašské Meziříčí, 2003. ISBN 80-903117-4-1.

Garant

Doc. RNDr. Zdeněk KOČAN, Ph.D.