Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing v cestovním ruchu (CVA / BPMCR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CVA / BPMCR - Marketing v cestovním ruchu, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1.Podnikání v cestovním ruchu.2.Vymezení marketingu v cestovním ruchu.3.Marketingová strategie, umísťování a cíle.4.Marketingový mix cestovního ruchu.5.Cenová tvorba v cestovním ruchu.6.Distribuční mix v cestovním ruchu.7.Lidé a spolupráce organizací v cestovním ruchu.8.Komunikační mix v cestovním ruchu9.Marketingový výzkum.10.Marketing management cestovního ruchu.11.Event marketing.12.Marketing destinace cestovního ruchu.13.Marketing lázeňství a wellness.1.Podnikání v cestovním ruchuPodniky cestovního ruchu. Trh cestovního ruchu, jeho složky a zvláštnosti. Poptávka a nabídka v cestovním ruchu. Zvláštnosti služeb cestovního ruchu.2.Vymezení marketingu v cestovním ruchuPodstata a historický vývoj marketingu v cestovním ruchu. Pojmy. Trendy. Marketingový systém cestovního ruchu. Specifikace marketingu v cestovním ruchu.3.Marketingové strategie, umísťování a cíleMarketingové strategie, tržní segmentace, cílové trhy, umísťování a cíle marketingu cestovního ruchu. Marketingová pravidla cestovního ruchu.4.Marketingový mix cestovního ruchu8 P marketingového mixu služeb cestovního ruchu. Marketingové plánování. Specifikace produktu cestovního ruchu. Spotřební chování zákazníka. Psychologie prodeje.5.Cenová tvorba v cestovním ruchuCenotvorba v cestovním ruchu. Přístupy, charakteristika, význam cenotvorby. Cíle cenové tvorby, strategie, kritéria.6.Distribuční mix v cestovním ruchuDistribuční politika v cestovním ruchu. Role zprostředkovatelů v cestovním ruchu. Vliv nových technologií na distribuci v cestovním ruchu.7.Lidé a spolupráce organizací v cestovním ruchuVýběr, řízení lidských zdrojů, motivace, kontrola, hodnocení. Spolupráce a kooperace organizací cestovního ruchu.8.Komunikační mix v cestovním ruchuMarketingová komunikace cestovního ruchu. Proces marketingové komunikace. Cíle, nástroje a metody marketingové komunikace. Výstavy a veletrhy.9.Marketingový výzkumPodstata a význam marketingového výzkumu v cestovním ruchu. Výzkum trhu. Výzkum produktu, zákazníka, konkurence. Analýza a prognóza vývoje trhu v jednotlivých formách cestovního ruchu.10.Marketing management cestovního ruchu.Marketing management - charakteristika, význam, plánování, realizace, hodnocení a kontrola marketingových aktivit organizací cestovního ruchu.11.Event marketingEvent marketing v cestovním ruchu. Charakteristika, rozdělení a význam eventů v cestovním ruchu. Role Event marketingu v marketingu organizací cestovního ruchu.12.Marketing destinace cestovního ruchuPlánování produktu destinace s využitím primární a sekundární nabídky turistické destinace, Organizace a instituce zajišťující destinační marketing. Význam marketingové komunikace v marketingu destinace.13.Marketing v lázeňství a wellnessVýznam a aplikace marketingového plánování v lázeňství. Marketing lázeňských služeb a jeho specifika v souvislosti s cestovním ruchem. Wellness marketing.

Získané způsobilosti

Posluchač se v rámci předmětu seznamuje s aplikací a specifikací marketingu v oblasti cestovního ruchu. Seznamuje se s marketingovým mixem cestovního ruchu, tvorbou koncepce a nástroji marketingu cestovního ruchu. Důraz se klade na výzkum trhu, na tvorbu nabídky, marketingové strategie, marketingovou komunikaci v cestovním ruchu, na psychologii prodeje v cestovním ruchu. Aplikací marketingu v podmínkách cestovního ruchu získává posluchač přehled o možnostech jeho využití při řízení organizací cestovního ruchu.

Literatura

: KOTLER, P., ARMSTRONG, G. Marketing. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-0513-2.GÚČIK, M. Marketing cestovného ruchu. Banská Bystrica : Dali-BB, s.r.o,, 2011. ISBN 978-80-89090-85-3.JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-3247-3.: JAKUBÍKOVÁ, D. Marketing v cestovním ruchu : jak uspět v domácí i světové konkurenci. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-4209-0.KOLEKTIV. Služby a cestovný ruch. Bratislava: Sprint, 2001. ISBN 80-88848-78-4.HORNER, S., SWARBROOKE, J. Cestovní ruchu, ubytování a stravování, využití volného času. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0202-9.KIRÁĽOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4.KOTLER, P., J. T. BOWEN a J. C. MAKENS. Marketing for Hospitality and Tourism. Upper Saddle River: Prentice Hall, 2013. ISBN 978-0132784023.KIRÁĽOVÁ, A. Marketing hotelových služeb. Praha: Ekopress, 2002. ISBN 80-86119-44-0.

Požadavky

Vypracování seminární práce na vybrané téma z oblasti praktické aplikace marketingu v cestovním ruchu. 60% povinná aktivní účast na seminářích, účast na vědecko - výzkumné práci katedry.

Garant

Ing. Miroslava KOSTKOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Ing. Patrik KAJZAR, Ph.D.Ing. Miroslava KOSTKOVÁ, Ph.D.