Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praxe v cestovním ruchu (CVA / BPPCR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CVA / BPPCR - Praxe v cestovním ruchu, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Organizace a řízení organizace cestovního ruchuSeznámení se s pracovištěm, organizační strukturou organizace, obvyklým chodem pracoviště, s pracovní činností jednotlivých pracovníků, prostudování firemních směrnic, pracovních postupů, náplní práce, manuálů, administrativní agendy, zaškolení z PO a BOZP.2. Práce s aplikací základní legislativy, se zákony a vyhláškamiZákoník práce, Obchodní zákon, Živnostenský zákon a ostatní předpisy týkající se provozu organizace cestovního ruchu.3. Marketingová činnost organizace - analýza trhuVýzkum konkurence, výzkum tržních příležitostí, tvorba marketingové koncepce a strategie organizace cestovního ruchu, marketingový plán činnosti.4. Příprava produktuDodavatelsko - odběratelské vztahy organizace cestovního ruchu, logistika podniku, marketingová komunikace organizace cestovního ruchu.5. Příprava prodejePracovní metody a postupy přípravy prodeje produktu, cenotvorba a cenové kalkulace, příprava katalogu, prospektu, další činnosti marketingové komunikace organizace cestovního ruchu.6. Informační systém organizace cestovního ruchuCRS,GDS, rezervační systém organizace a intranet, využití softwaru a PC.7. Nabídka a prodej produktuTechniky nabídky a prodeje produktu (všeobecné a záruční podmínky, stornopoplatky, reklamace apod.), kalkulace, tvorba itineráře a plánu akce, smluvní vztahy, účast na realizaci akce, příprava vyúčtování akce.8. Styk se zákazníkyNákupní chování zákazníků, obchodní styk a komunikace se zákazníky, řešení stížnosti a reklamací v zařízeních cestovního ruchu.9. Činnost cestovních kanceláříOrganizace a řízení prodejní činnosti cestovní kanceláře. Touroperátorská činnost a realizace prodeje v cestovní kanceláři: smlouvy, provize, pojištění.10. Průvodcovská činnost a animace v cestovním ruchuSpecifika práce průvodců a animátorů v cestovním ruchu (odborná příprava průvodců a animátorů, zvyšování kvalifikace, odměňování, certifikace, zprostředkování průvodcovské a animátorské činnosti).11. Doplňkové služby cestovních kanceláříNabídka, zprostředkování a prodej dopravních cenin, vstupenek, publikací, map, tištěných průvodců, upomínkových předmětů, zprostředkování služeb pojištění, horských vůdců, kulturně společenských a sportovních aktivit apod.12.Činnost cestovních agenturOrganizace a řízení prodejní a zprostředkovatelské činnosti cestovní agentury. Základní principy a specifika činnosti cestovní agentury.13.Činnost ubytovacích a stravovacích zařízení cestovního ruchuOrganizace a řízení produkční a prodejní činnosti, základní principy a specifika podniků ubytovacích a stravovacích.14.Činnost sportovních, relaxačních a wellness zařízení cestovního ruchuOrganizace a řízení produkční a prodejní činnosti sportovních, relaxačních a wellness zařízení cestovního ruchu, základní principy a specifika činnosti.15.Činnost kulturně společenských zařízení cestovního ruchuOrganizace a řízení produkční a prodejní činnosti kulturně společenských zařízení cestovního ruchu, základní principy a specifika činnosti.16.Činnost informačních centerOrganizace a řízení produkční a prodejní činnosti informačních center, základní principy a specifika činnosti.17.Činnost dopravních podnikůOrganizace a řízení produkční a prodejní činnosti dopravních podniků v návaznosti na cestovní ruch, základní principy a specifika činnosti.18.Činnost institucí cestovního ruchuOrganizace, činnost a řízení aktivit cestovního ruchu institucí cestovního ruchu, regionálních oddělení státní správy a samosprávy, destinačních společností, základní principy a specifika činnosti.

Získané způsobilosti

Posluchač se během odborné praxe (120 hodin) seznámí s pracovním chodem organizace cestovního ruchu dle jeho výběru (cestovní kancelář, cestovní agentura, informační centrum, dopravní, ubytovací, stravovací, kulturně společenské, sportovně relaxační a wellness zařízení). Student se v rámci možností organizace zapojí do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu a získání praktických dovedností a zručností v dané profesi.

Požadavky

Posluchač se během odborné praxe (120 hodin) seznámí s pracovním chodem organizace cestovního ruchu dle jeho výběru (cestovní kancelář, cestovní agentura, informační centrum, dopravní, ubytovací, stravovací, kulturně společenské, sportovně relaxační a wellness zařízení). Student se v rámci možností organizace zapojí do provozní činnosti na pracovišti. Účelem odborné praxe je doplnění teoretických znalostí o praktické zkušenosti s prací v organizaci cestovního ruchu a získání praktických dovedností a zručností v dané profesi.

Garant

Ing. Patrik KAJZAR, Ph.D.Doc. Ing. Pavlína PELLEŠOVÁ, Ph.D.