Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Public Communication (CVA / KPC)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CVA / KPC - Public Communication, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Contemporary Public Relations2. Historical Origins3. Organizational Settings4. Ethics and Professionalism5. Legal Considerations6. Communication and Public Opinion7. Media and Media Relations8. Public Relations Problems9. Planning and Programming10. Taking Action and Communicating1. Contemporary Public Relations- Definition of terms: Publicity, Advertising, Press Agentry, Public Affairs- PR vs. Marketing2. Historical Origins- Ancient PR beginnings- North American & EU origins3. Organizational Settings- Establishing a PR department- Working with other departments4. Ethics and Professionalism- The imperative of trust- Codes of ethics5. Legal Considerations- Commercial Speech- Lobbying- Libel and Slander- Copyright and Trademarks- Other legal issues6. Communication and Public Opinion- Dissemination vs. Communication- Elements of Communication- Definition of Public Opinion7. Media and Media Relations- New Media, New Challenges- Media for Internal and External Publics8. Public Relations Problems- Defining Public Relations Problems- Management Process- Case studies9. Planning and Programming- Strategic thinking- Writing the program10. Taking Action and Communicating- Action Component of Strategy- Communication Component of Strategy- Implementing the Strategy

Získané způsobilosti

Student získá absolvováním tohoto předmětu dovednost mluvení, psaní a komunikace v rámcitematických okruhů sylabu. Zároveň si rozšíří rozsah slovní zásoby v rámci sylabu předmětu.

Literatura

CUTLIP, CENTER & BROOM. Effective Public Relations. New Jersey: Prentice Hall, 2000. DAY, LOUIS A. Ethics in Media Communication. 2000. BIVINS, T. Handbook for Public Relations Writing. Lincolnwood IL: NYC Business Books, 1995. CENTER, A., JACKSON, P. Public Relations Practices: Managerial Case Studies and Problems. NJ: Prentice Hall, 1995.

Požadavky

presentation, written paper on the given topic, written exam

Vyučující

PhDr. Janusz KARPETA