Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Praktické dovednosti v hotelnictví (CVA / PPDH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu CVA / PPDH - Praktické dovednosti v hotelnictví, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Ubytovací, stravovací a lázeňská zařízení - rozdělení, charakteristika, specifikace, kategorizace.2. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb zařízení - 1.část, služeb ubytovacích, stravovacích, doplňkových, jeho jednotlivých částí - pracoviště Front Office, úsek ubytovací, stravovací, správní úsek, technický, ekonomický, marketingový, úsek doplňkových služeb, pomocné provozy aj.3. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb - 2.část.4. Přiblížení ubytovacího zařízení jako organizovaného systému s komplexem všech služeb - 3.část.5. Základy technologií používaných pro přípravu pokrmů v hotelovém provozu a v zařízeních veřejného stravování dle nejnovějších poznatků a vědy o výživě, poznání zboží a materiálů.6. Základy jednoduché obsluhy v odbytových střediscích stravovacích a společensko-zábavních - 1.část, získání znalosti psychologie hostů a pracovníků v hotelnictví s využitím v provozní a řídicí činnosti, získání praktických dovedností v oblasti přípravy složitých a netradičních jídel, v kalkulacích nových výrobků, v organizaci práce, dokončování jídel před hostem.7. Základy jednoduché obsluhy v odbytových střediscích stravovacích a společensko-zábavních - 2.část, získání dovedností v organizaci větších společenských akcí s náročným servisem, schopnosti řídit pracovní tým a schopnost organizačně, personálně i finančně zabezpečit konání rozsáhlé společenské akce.8. Nápojová kultura - 1.část, sortiment nápojů podávaných v restauračním a hotelovém zařízení.9. Nápojová kultura - 2.část, oblast míchaných nápojů, struktura nápojového lístku a cenová tvorba a příprava míchaných nápojů.10. Mezinárodní hotelový průmysl, proces plánování, rozhodování, organizování, komunikování, motivování, kontroly a užití všech zdrojů hotelu ke stanovení a dosažení cílů, marketing uplatňovaný v mezinárodním hotelovém a restauračním provozu, uplatňování klasifikace ubytovacích a stravovacích zařízení v zahraničí.11. Současná světová gastronomie - 1.část, zvláštnosti jednotlivých národních kuchyní, nové trendy v gastronomii.12. Současná světová gastronomie - 2.část, identifikace specifických rysů jednotlivých národních kuchyní a sestavení menu typické pro jednotlivé národní kuchyně.13. Lázeňská zařízení - 1.část, využití potenciálu lázeňských zařízení pro rozvoj léčebné a rekondiční turistiky s možnosti organizování volného času klientů.14. Lázeňská zařízení - 2.část, uspokojování potřeb skupin zákazníků, vyžadujících zvláštní péči stravování.15. Aspekty staveb pro veřejné ubytování a stravování, požadavky kladené na zabezpečení funkční i estetické kvality objektu s vhodným dispozičním uspořádáním, odpovídajícím vybavením, technické zázemí zařízení cestovního ruchu.

Získané způsobilosti

Smyslem praxe je konfrontace získaných znalostí a dovedností s reálným provozem nejlépe ve 3* - 5* hotelích s možností seznámit se s fungováním všech úseků hotelu. Student jako budoucí pracovník managementu by měl absolvovat praxi na úseku: recepce a rezervací, Food & Beverage, Housekeepingu, ekonomickém a technickém.Nad průběhem praxe dbá pověřený pracovník daného odborného pracoviště

Požadavky

Student předloží k zápočtu deník praxe s komentářem o splnění náplně odborné praxe a nabytých dovednostech dle struktury předmětu a zprávu organizace o průběhu odborné praxe.

Garant

Mgr. Klára VÁCLAVÍNKOVÁ