Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Profesní poradenství (EVS / BKPPO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EVS / BKPPO - Profesní poradenství, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do profesního poradenství2. Systém a organizace profesního poradenství3. Povolání, profese a zaměstnání jako poradenské kategorie4. Pracovní a výrobně-technologický proces v organizacích5. Klíčové kompetence a základní dovednosti6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost7. Diagnostika profesního poradenství8. Poradce v profesním poradenství9. Klient v profesním poradenství10. Poradenská intervence v profesním poradenství11. Supervize v profesním poradenství12. Zkoumání osobního života a práce13. Utváření osobního života a práce1. Úvod do profesního poradenstvíProfesní poradenství jako specifický typ pracovního poradenství. Profesní poradenství jako pomáhající poradenská práce s klientem. Paradigmata profesně poradenské práce s klientem.2. Systém a organizace profesního poradenstvíLiniová organizace systému profesního poradenství. Systém agentur profesního poradenství na trhu práce. Systém vybraných poradenských aktivit (guidance, video-counselling, mentoring).3. Povolání, profese a zaměstnání jako poradenská kategoriePovolání jako specifická pracovní činnost k pracovnímu výkonu. Profese a proces profesionalizace. Zaměstnání jako institucionalizované povolání.4. Pracovní a výrobně technologický proces v organizacíchHumanizace pracovního procesu v organizacích. Sociálně emancipační a sociálně solidarizační funkce pracovního procesu v organizacích. Ekologizace výrobních technologií v organizacích.5. Klíčové kompetence a základní dovednostiDoporučení EU pro klíčové kompetence a základní dovednosti v celoživotním učení. Identifikace klíčových kompetencí a základních dovedností. Priority při výběru klíčových kompetencí a základních dovedností.6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilostVztah kvalifikace a profesní kompetence. Přístupy k vymezení profesní kompetence. Profesní kompetence jako potenciál k pracovnímu výkonu.7. Metodologie profesního poradenstvíObsahová analýza dokumentů "Osobního profesního portfolia". Observační metoda s kvalitativní a kvantitativní interpretací. Interakční analýza v konkurzních řízeních do zaměstnání (assessment centre).8. Poradce v profesním poradenstvíSociální role poradce v profesním poradenství. Kvalifikace poradce v profesním poradenství. Instrumentální, sociální a expresivní kompetence poradce v profesním poradenství.9. Klient v profesním poradenstvíBiodromální psychologie osobnosti klienta. Poznávání a charakteristika osobnosti klienta - rámec hodnotové orientace klienta. Motivy zakotvené v profesní orientaci klienta.10. Poradenská intervence v profesním poradenstvíPředmět poradenské intervence v profesním poradenství. Jedinečné intervenční situace klientů. Eklektická konstrukce úkolově orientovaného a empaticky orientovaného poradenského přístupu.11. Supervize v profesním poradenstvíSupervize jako zpětná vazba v profesním poradenství. Sekvence supervizního procesu v profesním poradenství. Role supervizora a supervidovaného v profesním poradenství.12. Zkoumání osobního života a práceOsobní management - formování osobní image, interakce s ostatními a strategie osobního růstu. Učení - celoživotní učení. Práce - vyhledávání a využívání informací o životě a práci, vztah práce, života a ekonomiky.13. Utváření osobního života a práceHledání - udržení práce a rozhodování o zkvalitnění osobního života a práce. Změny a vyváženost životních a pracovních rolí. Proces utváření osobního života a práce.

Získané způsobilosti

Student bude sledovat profesní poradenství jako poradenskou službu mentorů v roli poskytovatelů poradenské intervence klientům. Bude chápat profesní poradenství jako supervizní činnost s cílem poskytovat zpětnou vazbu plus delta. Ovlivňovat vlastní život a práci podle osobního managementu a celoživotního učení. Získá adaptaci na vysokoškolský vzdělávací styl, připravenost k plynulému přechodu na trh práce a rozvine klíčové kompetence (core skills) a základní dovednosti (basic skills).

Literatura

HARWOOD, Ch., CUMMING, J., HALL, C. Imagery use in elite youth sport participants: Reinforcing the applied significance of Achievement Goal Theory. 2003. ISBN neuvedeno.SCHERREROVÁ, D. Poradenství jako nástroj formování představ adolescentů o studijním oboru na vysoké škole. Karviná: OPF, SU, 2007. ISBN 978-80-7248-450-8.MONROE, J. Ideální kariéra a zaměstnání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1947-4.DÖLZ, S. Jak se úspěšně prosadit. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1073-0.ROSINSKI, P. Koučování v interkulturním prostředí. Nové nástroje využití národních, firemních a profesních odlišností. Praha: Management Press, 2009. ISBN 978-80-7261195-9.HORSKÁ, V. Koučování ve školní praxi. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2450-8.PAULÍNOVÁ, L. Mentalita hojnosti. Dolní Libchavy: Akademie Libchavy, 2009. ISBN neuvedeno.PETŘÍKOVÁ, R. a kol. Společenská odpovědnost organizací. Ostrava: DTO CZ, 2008. ISBN 978-80-02-02099-8.HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9.JONES et al. The impact of motivational imagery on the emotional state and self-efficacy levels of novice climbers. 2002. ISBN neuvedeno.

Požadavky

Předpokladem absolvování je aktivní zapojení do průzkumné činnosti, minimálně 70 % aktivní účast na seminářích a v interaktivních skupinových situacích.

Garant

Mgr. Dagmar SVOBODOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Dagmar SVOBODOVÁ, Ph.D.