Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Profesní poradenství (EVS / EPRPO)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EVS / EPRPO - Profesní poradenství, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do profesního poradenství2. Systém a organizace profesního poradenství3. Povolání, profese a zaměstnání jako poradenské kategorie4. Pracovní a výrobně-technologický proces v organizacích5. Klíčové kompetence a základní dovednosti6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilost7. Diagnostika profesního poradenství8. Poradce v profesním poradenství9. Klient v profesním poradenství10. Poradenská intervence v profesním poradenství11. Supervize v profesním poradenství12. Plánování života a práce1. Úvod do profesního poradenstvíProfesní poradenství jako specifický typ poradenství. Profesní poradenství jako pomáhající poradenská práce s klientem. Paradigmata profesně poradenské práce s klientem.2. Systém a organizace profesního poradenstvíLiniová organizace systému profesního poradenství. Systém agentur profesního poradenství na trhu práce. Systém vybraných poradenských aktivit (guidance, video-counselling, mentoring).3. Povolání, profese a zaměstnání jako poradenská kategoriePovolání jako specifická pracovní činnost k pracovnímu výkonu. Profese a proces profesionalizace. Zaměstnání jako institucionalizované povolání.4. Pracovní a výrobně-technologický proces v organizacíchHumanizace pracovního procesu v organizacích. Sociálně-emancipační a sociálně-socializační funkce pracovního procesu v organizacích. Ekologizace výrobních technologií v organizacích.5. Klíčové kompetence a základní dovednostiDoporučení EU pro klíčové kompetence a základní dovednosti v celoživotním učení. Identifikace klíčových kompetencí a základních dovedností. Priority při výběru klíčových kompetencí a základních dovedností.6. Profesní kompetence jako pracovní způsobilostVztah kvalifikace a profesní kompetence. Přístupy k vymezení profesní kompetence. Profesní kompetence jako potenciál k pracovnímu výkonu.7. Diagnostika profesního poradenstvíObsahová analýza dokumentů "Osobního profesního portfolia". Observační metoda s kvalitativní a kvantitativní interpretací. Interakční analýza v konkurzních řízeních do zaměstnání (assessment centre).8. Poradce v profesním poradenstvíSociální role poradce v profesním poradenství. Kvalifikace poradce v profesním poradenství. Instrumentální, sociální a expresivní kompetence poradce v profesním poradenství.9. Klient v profesním poradenstvíBiodromální psychologie osobnosti klienta. Poznávání a charakteristika osobnosti klienta - rámec hodnotové orientace klienta. Motivy zakotvené v profesní orientaci klienta.10. Poradenská intervence v profesním poradenstvíPředmět poradenské intervence v profesním poradenství. Jedinečné intervenční situace klientů. Eklektická konstrukce úkolově orientovaného a empaticky orientovaného poradenského přístupu.11. Supervize v profesním poradenstvíSupervize jako zpětná vazba v profesním poradenství. Sekvence supervizního procesu v profesním poradenství. Role supervizora a supervidovaného v profesním poradenství.12. Plánování života a práceOsobní management - osobní image, interakce s ostatními a osobní růst. Učení a práce - celoživotní učení, využití informací o životě a práci, vztah práce s ekonomikou. Formování života a práce - vytvořit a udržet si práci, zlepšovat život a práci, vyváženost sociálních rolí a řídit vlastní život a práci.

Získané způsobilosti

Student bude sledovat profesní poradenství jako poradenskou službu poradců v roli poskytovatelů poradenské intervence klientům v roli uživatelů poradenské intervence. Bude chápat profesní poradenství jako supervizní činnost s cílem poskytovat zpětnou vazbu. Ovlivňovat vlastní život i práci podle osobního managementu a celoživotního učení. Získá adaptaci na vysokoškolský vzdělávací styl, připravenost k plynulému přechodu na trh práce a rozvine klíčové kompetence (core skills) a základní dovednosti (basic skills).

Literatura

FISCHER-EPE, M. Koučování. Zásady a techniky profesního doprovázení. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-140-9.SCHERREROVÁ, D. Poradenství jako nástroj formování představ adolescentů o studijním oboru na vysoké škole. Brno: FSS MU, 2006. ISBN neuvedeno.BELZ, H., SIEGRIST, M. Klíčové kompetence a jejich rozvíjení. Východiska, metody, cvičení a hry. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-479-6.SMÉKAL, V. Pozvání do Psychologie osobnosti,člověk v zrcadle vědomí a jednání. Brno, 2004. ISBN 80-86598-65-9.MUSIL, L. Ráda bych vám pomohla, ale. Dilemata práce s klienty v organizacích. Brno: Marek Zeman, 2004. ISBN ISBN 80-903070-1-.TURECKIOVÁ, M. Řízení a rozvoj lidí ve firmách. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0405-6.SVOBODOVÁ, P., VALÁŠEK, M. Úvod do supervize. Cyklický model. Tišnov, 2002. ISBN 80-86620-002-X.

Požadavky

test, zkouška

Garant

Mgr. Dagmar SVOBODOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Dagmar SVOBODOVÁ, Ph.D.