Předmět Manažerská komunikace (EVS / KMK)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu EVS / KMK - Manažerská komunikace, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Podstata a rysy (manažerské) komunikace.Základy teorie komunikace, aplikace na manažerské prostředí. Formy manažerské komunikace. Strategická manažerská komunikace. Styly manažerské komunikace.2. Osobnost a komunikační dovednosti manažera.Pojem osobnost a její místo v manažerské komunikaci. Vliv sebepojetí, sebehodnocení, temperamentu a charakteru na komunikaci. Typologie osobnosti. Expresivní a receptivní komunikační dovednosti. Sociální percepce a její deformace. Autorita, moc, vliv.3. Verbální a neverbální manažerská komunikace.Typy verbální manažerské komunikace, zejména mluvené. Manažer jako řečník. Telefonování. Využití neverbální komunikace v manažerské práci. Paralingvální komunikace manažera.4. Psaná manažerská komunikace.Písmo jako komunikační nástroj. Typy psané manažerské komunikace. Zásady a normy písemností. Znalost pravopisu jako důležitá komunikační dovednost. Komunikace realizovaná prostřednictvím elektronických médií.5. Čeština jako hlavní komunikační kód českého manažera.Čeština a její specifika. Jazyková správnost jako součást image manažera (ortoepie, stylistika atd.). Základní jazykové problémy. Základní jazykové příručky češtiny.6. Komunikace se zaměstnanci.Informování a práce s informacemi. Jak poznat potenciál zaměstnanců a jak je motivovat. Jak zadávat úkoly. Jak hodnotit práci ostatních. Jak chválit a kritizovat. Písemné dokumenty jako médium komunikace se zaměstnanci.7. Jednání a vyjednávání jako součást manažerské komunikace.Příprava, průběh a závěr jednání. Vyjednávací taktiky a strategie. Asertivita. Rozhodování. Chyby při vyjednávání. Vyjednávání ve skupinách.8. Argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci.Význam argumentace a přesvědčování v manažerské komunikaci. Metody, techniky a styly přesvědčování. Typy argumentace. Marketingová komunikace. Komunikační profil manažera-přesvědčovatele.9. Pracovní porada jako důležitá komunikační událost.Typy a cíle porad. Příprava, vedení a výsledky porady. Typologie účastníků porad. Tipy a návrhy ke zlepšení firemních porad. Chyby a nedostatky.10. Pohovory v manažerské komunikaci.Typy a cíle pohovorů. Příprava, vedení a výsledky pohovoru. Zásady efektivního pohovoru. Kladení otázek. Tréma. První dojem a jeho vliv.11. Skupinová komunikace a diskuse.Skupiny a týmy. Fáze vývoje skupiny. Modely skupinové komunikace. Diskuse a její zásady. Týmové role. Fáze vývoje komunikace ve firmě. Rozhodování ve skupině.12. Problémová manažerská komunikace.Řešení problémů a konfliktů v manažerské práci. Bariéry komunikace. Komunikační zlozvyky. Zdroje chyb v komunikaci. Komunikace s problémovými typy lidí. Sdělování a přijímání nepříjemných zpráv. Mimoběžná komunikace.13. Zvyšování efektivity manažerské komunikace.Způsoby zvyšování efektivity manažerské komunikace (vzdělávání, trénink, využití zpětné vazby). Revize komunikace. Komunikační plán manažera.
Získané způsobilosti
Zvládání základních komunikačních situací v manažerské oblasti. Rozvinout komunikační dovednosti v souvislosti s komunikačním profilem manažera.
Literatura
MIKULÁŠTÍK, M. Komunikační dovednosti v praxi. Praha: GRADA, 2003. ISBN 80-247-0650-4.STŘÍŽOVÁ, V. Manažerská komunikace. Praha: Oeconomica, 2005. ISBN 80-245-0923-7.HLOUŠKOVÁ, I. Vnitrofiremní komunikace. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-550-5.BĚLOHLÁVEK, F. Desatero manažera. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-873-2.HURST, B. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994. ISBN 80-85424-40-1.HOLÁ, J. Interní komunikace ve firmě. Praha: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1250-0.KOŘENSKÝ, J. Komunikace a čeština. Jinočany: H&H, 1992. ISBN 80-85467-92-5.McLAGANOVÁ, P., KREMBS, P. Komunikace na úrovni. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-75-1.KHELEROVÁ, V. Komunikační a obchodní dovednosti manažera. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1677-1.LEVEL, D., GALLE, W. Managerial Communications. Homewood: Irwin, 1998. ISBN 0-256-03730-2.HONEY, P. Tváří v tvář. (Průvodce úspěšnou komunikací. Praha: Grada, 1997. ISBN 80-7169-445-2.DEVITO, J. A. Základy mezilidské komunikace. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-7169-988-8.
Požadavky
seminární práce, test, 50% aktivní účast na seminářích, zápočetpřímá výuka - 8 h.; příprava seminární práce a její prezentace - 27 h.; studium povinné a doporučené literatury, příprava na zkoušku - 50 h.; konzultace - 4 h. V rámci výuky a konzultací studenti prokazují své znalosti a dovednosti aktivním přístupem, individuálním vystoupením a seminární prací, v závěru výuky absolvují zápočet.