Předmět Business on the Internet (INM / BABOI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu INM / BABOI - Business on the Internet, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Subjekty informační a globální informační infrastruktury. Informační a komunikační technologie (ICT). Internet, intranet2. Elektronické podnikání a obchodování (e-business, e-commerce). Výchozí podmínky pro e-business (legislativní, technologické, personální, sociální, apod.). Procesní definice elektronického podnikání a obchodování3. Internetový obchod. Internetové tržiště. Struktura internetového obchodu a internetového tržiště. Obchodní modely. Členské a vlastnické modely. Metody tvorby cen na internetových tržištích4. Systém e-business. Architektura systému. Informační toky. Zákaznicky orientovaný systém5. Zákaznické prostředí. Cílové skupiny. Vztah prodejce & zákazník. Výhody a nevýhody e-business a e-commerce pro zákaznické prostředí a provozovatele. Komunikační rozhraní. Identifikace obchodujících subjektů6. ERP (Enterprise Resource Planning) a CRM (Customer Relationship Management). Struktura a funkce ERP a CRM v e-business. Moduly ERP a CRM pro e-business7. Elektronické platební systémy (EPS). Základní komponenty. Hlavní technologie EPS8. Dodavatelský řetězec a logistika. Řízení dodavatelského řetězce (Supply Chain Management - SCM) Optimalizace dodavatelského řetězce9. Hodnota produktů a služeb. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR)10. Bezpečnost e-business a e-commerce. Řízení rizik v e-business a e-commerce. Zabezpečení dat. Elektronický podpis11. Metody měření efektivity e-business. Přínosy e-business pro firmu. Metody a nástroje podporující efektivnost e-business12. Business Intelligence (BI). Využití BI v e-business. BI jako součást moderních ERP a CRM13. Trendy vývoje e-business a e-commerce. Předpokládané obchodní modely v budoucnosti
Literatura
CHAFFEY, D. Digital Business & E-Commerce Management, 6th ed. Strategy Implementation & Practice. London: Trans-Atlantic Publications, 2014. ISBN 978-0273786542.DAVIES, P. B. eBusiness. London: Palgrave Macmillan, 2012. ISBN 978-0230304567.SHELTON, T. Business Models for the Social Mobile Cloud: Transform Your Business Using Social Media, Mobile Internet, and Cloud Computing. New York: Wiley, 2013. ISBN 978-1118369944.CHAFFEY, D. E-Business and E-Commerce Management: Strategy, implementation and practice. New Jersey: Prentice Hall, 2011. ISBN 978-0273752011.SCOBEY, P., LINGRAS, P. Web Programming and Internet Technologies: An E-Commerce Approach. Burlington: Jones & Bartlett Learning, 2012. ISBN 978-0763773878.
Požadavky
Průběžný test, minimálně 70% účast na seminářích, vyhledávání a zpracování zdrojů na internetu, zpracování cizojazyčných zdrojů a příprava na řešení týmových úkolů na seminářích.
Garant
Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.
Vyučující
Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.