Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Management and Marketing of Info Serv. (INM / BAMMI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu INM / BAMMI - Management and Marketing of Info Serv., Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Management2. Marketing služeb3. Informační podpora4. Informační věda5. Data a informace, informační společnost6. Konkurenční zpravodajství7. Práce s dokumenty8. Metainformační systémy9. Vyhledávání informací10. Vyhledávání informací na internetu11. Nelineární text12. Zdroje informací, instituce poskytující informační služby13. Zpracování samostatné práce1. Management informačních služeb, postavení mají moderních informační a komunikační technologie v novém pojetí ekonomiky, role podnikové informatiky v rámci podnikového systému, trendy rozvoje informačních technologií.2. Marketing informačních služeb, základy marketingu služeb, vymezení sektoru služeb, definice služeb a charakteristika jejich vlastnosti, marketingová koncepce a strategie, marketingový mix ve službách, analýza trhu a marketingovém výzkumu.3. Informační podpora: informační podpora managementu a marketingu, informační služby, komunikace4. Informační věda, základní pojmy informační vědy a komunikace.5. Informace, překážky mezi vznikem a užitím informace, komunikace mezi tvůrcem a uživatelem informace, uchovávání informací v informačních fondech, životní cyklus informace, informační gramotnost.6. Konkurenční zpravodajství7. Práce s dokumenty, ukládání a vyhledávání dokumentů, jejich popis, vyhodnocování relevance informačního zdroje, práce s primárními a sekundárními prameny a s charakteristikami obsahu dokumentů.8. Metadata, funkce metadat, standardizace metadat, metadatové formáty.9. Vyhledávání informací: vyhledávání dle obsahu, selekční jazyky a charakteristiky dokumentů, předmětové katalogy, vyhledávací stroje, neviditelný web, on-line nástroje, třídění a ukládání informací10. Vyhledávání informací na internetu: vyhledávače, způsoby vyhledávání.11. Nelineární text, hypertext, hypermédia, vzory základních struktur hypertextu a hypermédií, uzly a způsobem jejich propojení, fulltext.12. Zdroje informací: instituce poskytující informační služby, typy služeb, knihovny, databázová centra, informační střediska, výměnné formáty.13. Samostatné zpracování seminární práce.

Získané způsobilosti

Studenti se seznámí s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.

Literatura

MEHLER, Alexander. Aspects of automatic text analysis. Berlin: Springer, 2007. ISBN 978-3-540-37520-3.MAIMON, Oded Z a Lior ROKACH. Data mining and knowledge discovery handbook. New York: Springer, 2005. ISBN 03-872-5465-X.BAEZA-YATES, Ricardo a Berthier RIBEIRO-NETO. Modern information retrieval: The Concepts and Technology behind Search. Harlow: Pearson Addison-Wesley, 2011. ISBN 03-214-1691-0.BERNSTEIN M. Patterns of Hypertext. 1999. LANGFORD, D. Practical Computer Ethics. London, McGraw-Hill International Limited, 1995. GEISLER, Eliezer a Nilmini WICKRAMASINGHE. Principles of Knowledge Management: Theory, Practices, and Cases. USA: M.E. Sharpe, 2009. ISBN 978-0-7956-1322-6.BERNSTEIN, M. a D. GRECO. Reading hypertext. Watertown, MA: Eastgate Systems, 2009. ISBN 18-845-1148-1.LESK, Michael. Understanding Digital Libraries. Burlington: Elsevier, 2004. ISBN 00-804-8151-5.STERNE, J. World Wide Web marketing : integrating the Internet into your marketing strategy. New York: Wiley, 1995. ISBN 0-471-12843-0.SATRAPA, P. World-Wide Web pro čtenáře, autory a misionáře. Neokortex s. r. o., 1996.

Požadavky

Seminární práce a její prezentace na semináři, test a kombinovaná zkouška, min 50% účast na seminářích.Ostatní studijní zátěž: vyhledávání a zpracování zdrojů na internetu, zpracování cizojazyčných zdrojů a příprava na řešení týmových úkolů na seminářích.

Garant

RNDr. Ing. Roman ŠPERKA, Ph.D.

Vyučující

RNDr. Ing. Roman ŠPERKA, Ph.D.