Předmět Business on the Internet (INM / BAPNI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu INM / BAPNI - Business on the Internet, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C).3. Internetová tržiště.4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec.5. E-commerce systém.6. ERP a CRM v e-business.7. Elektronické platby.8. Dodavatelský řetězec a logistika v e-business.9. Bezpečnost e-business.10. Měření efektivity.11. Business Intelligence (BI) v e-business.12. Trendy vývoje.1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Informační a komunikační technologie. Internet, intranet. Výchozí podmínky pro e-Business.2. Elektronické podnikání a obchodování (e-business, e-commerce). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-business. Internetový obchod a jeho struktura. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování. Metody tvorby www stránek internetových obchodů.3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť. Obchodní modely. Členské a vlastnické modely. Metody tvorby cen na internetových tržištích.4. Přidávání hodnoty výrobků a služeb. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Hodnotová matice. Konceptuální model.5. E-commerce systém. Struktura e-commerce systémů. E-commerce systém jako informační systém. Metody modelování e-commerce systémů. Procesní model e-commerce systému.6. ERP a CRM. Struktura a funkce ERP a CRM. Vztah prodejce & zákazník. E-commerce systémy orientované na zákazníka (customer-oriented e-commerce systems).7. Elektronické platební systémy. Koncepce a použití elektronických platebních systémů v oblasti elektronické komerce.8. Dodavatelský řetězec a logistika. Řízení dodavatelského řetězce (SCM). Optimalizace dodavatelského řetězce v rámci e-commerce systémů.9. Řízení rizik v e-business a e-commerce. Výhody a nevýhody elektronického podnikání a obchodování. Rizika. Identifikace, měření a řízení rizik.10. Bezpečnost elektronického podnikání a obchodování. Zabezpečení dat. Identifikace obchodujících subjektů. Elektronický podpis.11. Metody měření efektivity e-commerce systémů. Přizpůsobení e-commerce systémů aktuálním potřebám. Metody podporující efektivnost (SEO, PPC, reklama, marketing, technologie).12. Business Intelligence (BI). Využití BI v oblasti elektronické komerce. Funkce a možnosti BI. BI jako součást moderních ERP a CRM.13. Trendy vývoje e-business a e-commerce.
Získané způsobilosti
Student získá základní přehled o modelech a systémech elektronického podnikání a elektronického obchodování a jejich technologické základně.
Literatura
CHAFFEY, D. E-Business and E-Commerce Management: Strategy, Implementation and Practice. Edition. New Jersey: Prentice Hall, 2013. ISBN 978-0273752011.BALTZAN, P. Business Driven Information Systems. New York: McGraw-Hill/Irwin, 2011. ISBN 978-0073376820.LAUDON. K., TRAVER, C.G. E-Commerce 2012. New Jersey: Prentice Hall, 2012. ISBN 978-0138018818.MCGRAW-HILL HIGHER EDUCATION. Electronic commerce:Security, Risk Managenment and Control. The McGraw-Hill Companies. 2000. ISBN 0-07-229289-X.ARDEN, L. Start Your Own E-Business. Edition. Entrepreneur Press, 2009. ISBN 978-1599181929.
Požadavky
Průběžný test, vytvoření www stránek internetového obchodu, zkouška, minimálně 50% účast na seminářích.Ostatní studijní zátěž: vyhledávání a zpracování zdrojů na Internetu.
Garant
Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.
Vyučující
Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.