Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Podnikání na Internetu (INM / BKBOI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu INM / BKBOI - Podnikání na Internetu, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Subjekty informační a globální informační infrastruktury. Informační a komunikační technologie (ICT). Internet, intranet2. Elektronické podnikání a obchodování (e-business, e-commerce). Výchozí podmínky pro e-business (legislativní, technologické, personální, sociální, apod.). Procesní definice elektronického podnikání a obchodování3. Internetový obchod. Internetové tržiště. Struktura internetového obchodu a internetového tržiště. Obchodní modely. Členské a vlastnické modely. Metody tvorby cen na internetových tržištích4. Systém e-business. Architektura systému. Informační toky. Zákaznicky orientovaný systém5. Zákaznické prostředí. Cílové skupiny. Vztah prodejce & zákazník. Výhody a nevýhody e-business a e-commerce pro zákaznické prostředí a provozovatele. Komunikační rozhraní. Identifikace obchodujících subjektů6. ERP (Enterprise Resource Planning) a CRM (Customer Relationship Management). Struktura a funkce ERP a CRM v e-business. Moduly ERP a CRM pro e-business7. Elektronické platební systémy (EPS). Základní komponenty. Hlavní technologie EPS8. Dodavatelský řetězec a logistika. Řízení dodavatelského řetězce (Supply Chain Management - SCM) Optimalizace dodavatelského řetězce9. Hodnota produktů a služeb. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR)10. Bezpečnost e-business a e-commerce. Řízení rizik v e-business a e-commerce. Zabezpečení dat. Elektronický podpis11. Metody měření efektivity e-business. Přínosy e-business pro firmu. Metody a nástroje podporující efektivnost e-business12. Business Intelligence (BI). Využití BI v e-business. BI jako součást moderních ERP a CRM13. Trendy vývoje e-business a e-commerce. Předpokládané obchodní modely v budoucnosti

Literatura

SUCHÁNEK, P. E-commerce - Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha: Ekopress, 2012. ISBN 9788086929842.KLAPALOVÁ, A. Hodnota a e-business. Brno: Masarykova univerzita Brno, 2012. ISBN 9788021055063.SEDLÁK, M. a P. MIKULÁŠKOVÁ. Jak vytvořit úspěšný a výdělečný internetový obchod. Praha: Computer Press, 2012. ISBN 9788025137277.CHAFFEY, D. E-Business and E-Commerce Management: Strategy, implementation and practice. New Jersey: Prentice Hall, 2011. ISBN 978-0273752011.JANOUCH, V. Internetový marketing. Praha: Computer Press, 2010. ISBN 9788025127957.HAVLÍK, R. Ochrana spotřebitele v EU při obchodování po internetu. Brno: KEY Publishing, 2012. ISBN 9788074180958.

Požadavky

Konzultace s vyučujícím, zkouška je písemná a jejím cílem je ověřit teoretické a praktické znalosti získané během studia předmětu.

Garant

Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.

Vyučující

Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.