Předmět Management a marketing IS (INM / BKMMI)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu INM / BKMMI - Management a marketing IS, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Management2. Marketing služeb3. Informační podpora4. Informační věda5. Data a informace, informační společnost6. Konkurenční zpravodajství7. Práce s dokumenty8. Metainformační systémy9. Vyhledávání informací10. Vyhledávání informací na internetu11. Nelineární text12. Zdroje informací, instituce poskytující informační služby13. Zpracování samostatné práce1. Management informačních služeb, postavení mají moderních informační a komunikační technologie v novém pojetí ekonomiky, role podnikové informatiky v rámci podnikového systému, trendy rozvoje informačních technologií.2. Marketing informačních služeb, základy marketingu služeb, vymezení sektoru služeb, definice služeb a charakteristika jejich vlastnosti, marketingová koncepce a strategie, marketingový mix ve službách, analýza trhu a marketingovém výzkumu.3. Informační podpora: informační podpora managementu a marketingu, informační služby, komunikace4. Informační věda, základní pojmy informační vědy a komunikace.5. Informace, překážky mezi vznikem a užitím informace, komunikace mezi tvůrcem a uživatelem informace, uchovávání informací v informačních fondech, životní cyklus informace, informační gramotnost.6. Konkurenční zpravodajství7. Práce s dokumenty, ukládání a vyhledávání dokumentů, jejich popis, vyhodnocování relevance informačního zdroje, práce s primárními a sekundárními prameny a s charakteristikami obsahu dokumentů.8. Metadata, funkce metadat, standardizace metadat, metadatové formáty.9. Vyhledávání informací: vyhledávání dle obsahu, selekční jazyky a charakteristiky dokumentů, předmětové katalogy, vyhledávací stroje, neviditelný web, on-line nástroje, třídění a ukládání informací10. Vyhledávání informací na internetu: vyhledávače, způsoby vyhledávání.11. Nelineární text, hypertext, hypermédia, vzory základních struktur hypertextu a hypermédií, uzly a způsobem jejich propojení, fulltext.12. Zdroje informací: instituce poskytující informační služby, typy služeb, knihovny, databázová centra, informační střediska, výměnné formáty.13. Samostatné zpracování seminární práce.
Získané způsobilosti
Studenti se seznámí s managementem a marketingem firem provádějící informační služby na straně jedné a významem informačních služeb pro management a marketing firem na straně druhé.
Literatura
VANĚK, J. Management a marketing informačních služeb. Karviná : SU OPF, 2006. VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.PAPÍK, R. Internet - ekonomické, marketingové a finanční aplikace : strategie vyhledávání a prezentace. Praha :Ekopress, 1998. ISBN 80-86119-03-3.DYSON, P., COLEMAN, P., GILBERT, L. Intranet : plánování, výstavba, provoz : kompletní průvodce. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-670-6.STUCHLÍK, P., PEGNER, M., DVOŘÁČEK, M. Marketing a reklama na internetu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-630-7.STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Marketing na Internetu. Praha : Grada, 2000. ISBN 80-7169-957-8.KUČEROVÁ H. Metody a techniky informačního managementu. LANGFORD, D. Practical Computer Ethics. London, McGraw-Hill International Limited, 1995. STERNE, J. World Wide Web marketing : integrating the Internet into your marketing strategy. New York: Wiley, 1995. ISBN 0-471-12843-0.SATRAPA, P. World-Wide Web pro čtenáře, autory a misionáře. Neokortex s. r. o., 1996.
Požadavky
Seminární práce, test a kombinovaná zkouška.Ostatní studijní zátěž: vyhledávání a zpracování zdrojů na internetu.
Garant
RNDr. Ing. Roman ŠPERKA, Ph.D.
Vyučující
RNDr. Ing. Roman ŠPERKA, Ph.D.