Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Podnikání a obchodování na Internetu (INM / EPNI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu INM / EPNI - Podnikání a obchodování na Internetu, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Výchozí podmínky pro e-Business.2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C).3. Internetová tržiště.4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec.5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting).6. Řízení rizik v e-Business.7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business.8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech.9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů.10. Zajištění bezpečného obchodování.11. Elektronické platební systémy. E-Banka.12. Praktické ukázky.Trendy vývoje e-Business.1. Informační společnost. Globální informační infrastruktura. Pojem informační systém a informační technologie. Internet, intranet. Přehled státní informační politiky. Základní priority státní informační politiky. Srovnání se zeměmi EU. Právní aspekty internetu. Výchozí podmínky pro e-Business.2. E-commerce, e-Bussines (B2B, B2C). Základní a strategická východiska pro e-commerce a e-Business. Struktura e-commerce serveru. Procesní definice elektronického podnikání a obchodování.3. Internetová tržiště. Struktura internetových tržišť, obchodní modely, členské a vlastnické modely, metody oceňování na internetových tržištích.4. Hodnotový řetězec a virtuální hodnotový řetězec (HR, VHR). Konceptuální model. Elektronický trh (EM).5. Outsourcing. ASP (Application Service Hosting). Hostování aplikací, pronájem aplikací a software jako služba. Aplikace e-Business. EDI (aplikace B2B), software pro tvorbu internetových obchodů.6. Řízení rizik v e-Business. Identifikace, měření a řízení rizik e-business.7. Pojem informační a komunikační technologie. Komunikační prostředí e-business. Třídění ICT. ICT v IS. ICT podporující e-Business. Mobilní IT - GSM, WAP. Digitální televize.8. Využívání e-Business v informační společnosti a firemních informačních systémech. Realizace e-Business na internetu. Marketing a reklama na Internetu.9. Možnosti přizpůsobení e-Business systémů, podmínky a metody zajišťující efektivnost. CRM. Vztah prodejce & zákazník.10. Zajištění bezpečného obchodování. Způsoby placení. Šifrování, elektronický podpis. Standardizace e-Business.11. Elektronické platební systémy. E-Banka. Koncepce a použití elektronických platebních systémů. Jejich význam pro podporu e-Business. Služby přímého bankovnictví a jejich integrace do internetových obchodů.12. Praktické ukázky internetových stránek zabývajících se problematikou e-Business. Trendy vývoje e-Business.

Získané způsobilosti

Student získá základní přehled o modelech a systémech elektronického podnikání a elektronického obchodování a jejich technologické základně.

Literatura

SCULLEY, A., WOODS, W. B2B internetová tržiště. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0081-6.SUCHÁNEK, P. E-commerce - Elektronické podnikání a koncepce elektronického obchodování. Praha, 2012. ISBN 978-80-86929-84-2.TONDR, L. Podnikáme s internetem. Praha: Computer press, 2002. ISBN 80-7226-729-9.SUCHÁNEK, P. Podnikání a obchodování na internetu. SU OPF Karviná, 2008. ISBN 978-80-7248-458-4.HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. Praha: Computer Press, 1999. ISBN 807226182.7.DONÁT, J. E-Business pro manažery. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-247-9001-7.SEDLÁČEK, J. E-komerce internetový a mobil marketing - od A do Z. Praha: BEN, 2006. ISBN 8073001950.MCGRAW-HILL HIGHER EDUCATION. Electronic commerce:Security, Risk Managenment and Control. The McGraw-Hill Companies. 2000. ISBN 0-07-229289-X.NONDEK, L., ŘENČOVÁ, L. Internet a jeho komerční využití. Praha: GRADA, 2000. ISBN 8071699330.STUCHLÍK, P., DVOŘÁČEK, M. Reklama na internetu. Praha: GradaPublishing, 2002. ISBN 80-247-0201-0.

Požadavky

Průběžný test, kombinovaná zkouška

Garant

Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.

Vyučující

Doc. Mgr. Petr SUCHÁNEK, Ph.D.