Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing of Services (PEM / BAMAS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / BAMAS - Marketing of Services, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Co jsou to služby2. Marketingový přístup ke službám3. Strategické marketingové plánování4. Marketingový výzkum ve službách5. Produkt ve službách6. Ceny služeb7. Distribuce služeb8. Komunikační mix9. Lidé ve službách10. Materiální prostředí11. Procesy ve službách12. Řízení kvality ve službách13. Specifika služeb neziskových organizací1. Definice a vývoj služeb, marketingový přístup ke službám. Vlastnosti služeb. Klasifikace služeb.2. Zvláštnosti marketingu v oblasti služeb, specifika služeb poskytovaných veřejným sektorem. Marketingová strategie a marketingový mix, přizpůsobený vlastnostem služeb.3. Významem marketingového plánování ve službách. Základní prvky marketingového plánování a jeho funkce. Vztah mezi plánem organizace a marketingovým plánem. Postup strategického marketingového plánování.4. Marketingový výzkum, metody a postup. Specifika marketingového výzkumu ve veřejných službách.5. Definování produktu služba a popis prvků, které pojem produkt služba obsahuje. Strategii produktu služby vzhledem k životnímu cyklu. Význam značky produktu a vývoj nových služeb.6. Vlivy, s nimiž musíme při tvorbě cen služeb počítat, základy cenové tvorby. Metody a taktiky stanovení cen služeb a jejich aplikování v praxi.7. Faktory ovlivňující distribuci služeb a rozhodování o umístění služeb. Flexibilita produkce a spotřeby služeb. Nepřímá distribuce a úloha zprostředkovatelů služeb. Řízení distribuce hmotných prvků služeb.8. Nástroje a strategie uplatňování komunikačního mixu ve službách. Zhodnocení nástrojů komunikačního mixu z hlediska vhodnosti jejich užití a výhod, které přinášejí jak organizacím, které je uplatňují, tak i jejich zákazníkům.¨9. Význam a postavení zaměstnanců služeb. Metody řízení pracovní síly ve službách. Interní marketing.10. Vliv prostředí a jeho prvků na pocity a nálady lidí, zákazníků i zaměstnanců služeb. Řízení materiálního prostředí - základního a periferního prostředí. Strategie vytváření požadované atmosféry.11. Členění procesů poskytování služeb. Kritická místa při poskytování procesů služeb. Řízení kapacit, tak aby byly v souladu s poptávkou po službách. Měření produktivity procesů při poskytování služeb.¨12. Význam kvality pro zákazníky i poskytovatele služeb. Metody, jimiž se dá kvalita služeb zjišťovat a to jak z pohledu zákazníka, tak i z pohledu organizace. Způsoby stanovování standardů kvality služeb.13.Specifické faktory, které ovlivňují marketingový přístup k poskytování služeb neziskovými organizacemi. Specifické marketingové strategie pro neziskové organizace.

Získané způsobilosti

Studenti se seznámí s aplikací marketingu v oboru služeb a se specifickými vlastnostmi služeb. Pochopí význam a metody marketingového výzkumu ve službách, tvorbu strategického plánu a využívání jednotlivých nástrojů marketingového mixu ke zdokonalování procesu poskytování služeb.

Literatura

URBÁNEK, J. Marketing of Services. Karviná: SU OPF., 2013. nullJANEČKOVÁ, L. Marketing of Services. SU OPF Karviná, 2003. ISBN 80-7248-189-4.nullWIRTZ, CH. J. Services Marketing: people, technology, strategy. Prentice Hall, Pearson Education, 2007. ISBN 0-13-187552-3.

Požadavky

70% účast na seminářích, seminární práce doplněna vlastním šetřením u firem poskytujících služby, prezentace, zápočtový test

Garant

Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.

Vyučující

Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.