Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Distribuční politika (PEM / BEDIP)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / BEDIP - Distribuční politika, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Základní východiska a pojmy v oblasti distribuce2. Význam distribučních kanálů3. Struktura distribučního kanálu4. Toky v distribučních kanálech5. Návrh distribučního kanálu6. Podmínky návrhu distribučního kanálu7. Měření výkonu distribučního kanálu8. Procesy integrovaného řízení dodavateských řetězců9. Reengineering procesů v dodavatelském řetězci10. Implementace integrovaného řízení dodavatelského řetězce11. Význam efektivní organizace distribuce a logistiky12. Typy logistických organizačních struktur13. Rozhodovací strategie při organizaci logistiky1. Dodavatelský řetězec, distribuce, distribuční kanál, řízení dodavatelského řetězce, definice distribučního kanálu, struktura distribučního kanálu, charakter cílového trhu a produktu.2. Příčiny vzniku distribučních kanálů, vývoj marketingových a prodejních kanálů, význam prostředníků, nesoulad v sortimentu nabídky a poptávky. Náklady na prostředníky.3. Bucklinova teorie struktury kanálu, outsourcing, služby třetí strany, rychlost jako faktor konkurence, další faktory ovlivňující strukturu kanálu, technologické, věcné, zákony a nařízení, sociální a behaviorální faktory.4. Produktové toky, informační toky, zákazník jako zdroj obchodních a marketingových informací, informační toky jako faktor úrovně zásob, komunikační vazby mezi výrobou a spotřebou.5. Plánování distribučních kanálů, fáze procesu návrhu kanálu, cíle kanálů, strategie, alternativy, hodnocení alternativ, struktura kanálu, alternativy pro členy kanálu, hodnocení, výběr elementů kanálu.6. Aspekty návrhu distribučního kanálu, cíle v oblasti pokrytí trhu, model nákupního chování zákazníků, typy distribuce, intenzivní distribuce, výběrová distribuce, výhradní distribuce.7. Měřítka výkonnosti struktury kanálu, potenciální kvalitativní ukazatelé, analýza nákladových vazeb, efektivita a výkonnost kanálů, využití informačních technologií pro hodnocení kanálu.8. Východiska řízení dodavatelského řetězce, dodavatelský řetězec a zákazník, klíčové procesy při řízení dodavatelského řetězce, řízení vztahů se zákazníky, programy partnerství.9. Reengineering procesů, fáze reengineeringu procesů, shromaždování informací a faktů, identifikace oblasti možných zlepšení, kreativní zdokonalování procesů.10. Implementace řízení dodavatelského řetězce, podmínky úspěšného řízení dodavatelského řetězce, integrace dodavatelských řetězců, distribuční problémy.11. Úroveň kvality v logistice, reorganizace logistických procesů, koordinace logistických činností, integrované logistické funkce.12. Vývoj organizačních struktur podniků, funkční specializace, obecné logistické strategie, strategie procesně orientované, strategie tržně orientované, strategie distribučně orientované.13. Prohlášení o poslání podniku a jednotlivců, osobní poslání, prohlášení o poslání logistiky, složky prohlášení. Rozhodování o úkolech distribuce v organizaci logistiky.

Získané způsobilosti

Absolvent bude rozumět podstatě a významu distribuce. Bude schopen naprojektovat distribuční strukturu firmy a rozhodnout o optimálních poskytovatelích logistických služeb.

Literatura

LOŠŤÁKOVÁ, H. Diferencované řízení vztahů se zákazníky. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-3155-1.LUKOSZOVÁ,X. Distribuční politika. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-639-7.PERNICA, P. Logistika pro 21. století. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-59-4.LAMBERT, D., M., STOCK, J., R., ELLRAM, L., M. Fundamentals of Logistics Management. Irwin/McGraw-Hill, 1998. ISBN 0-256-14117-7.BARCIK, R. Logistyka dystrybucji. ATH Bieldko-Biala, 2005. ISBN 83-89086-67-0.ŠTŮSEK, J. Řízení provozu v logistických řetězcích. Praha: C.H.Beck, 2007. ISBN 978-807-179-534-6.JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.

Požadavky

Absolvování přednášek.V průběhu semestru studenti v řádně stanoveném termínu vykonají průběžný test a na konci semestru pak bude předmět ukončen zápočtem, který proběhne písemnou formou.

Vyučující

Ing. Petr VLČEK