Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingová komunikace (PEM / BEMAK)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / BEMAK - Marketingová komunikace, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Definování hlavních pojmů v oblasti marketingové komunikace, cílové skupiny zákazníků, segmentace, targeting, positioning2. Cíle marketingové komunikace a komunikační proces3. Regulace marketingové komunikace, etika v reklamě, mezinárodní regulace4. Trh v oblasti reklamy a reklamních agentur, jejich charakteristika5. Reklama6. Úloha psychologie v reklamě7. Využití emocí a doporučovatelů v reklamním sdělení, sociální reklama8. Podpora prodeje, její plánování a užití9. Osobní prodej10. Public Relations, sponzorství, marketing událostí (Event marketing)11. Přímý marketing (Direct Marketing)12. Plánování komunikačního mixu13. Měření a testování účinků marketingové komunikace1. Definování hlavních pojmů: komunikační mix, reklama, podpora prodeje, osobní prodej, Public relations, Direct Marketing, Sponzoring, B2B, B2C, Integrovaná marketingová komunikace. Segmentace a základní segmentační kritéria, příklady segmentace z praxe, targeting a positioning. Masový x cílový marketing.2. Definování a cíle marketingové komunikace. Komunikační strategie. Prvky komunikačního procesu.3. Legislativní prostředí marketingové komunikace. Rada pro reklamu. Nekalá soutěž. Samoregulace, Kodex reklamy, zásady reklamní praxe. Problematické okruhy v reklamě. EU direktiva v marketingové komunikaci.4. Asociace komunikačních a reklamních agentur. Soutěže v oblasti marketingové komunikace. Typy agentur a jejich odměňování, výběr agentury. Základní pojmy v mediální oblasti. Trh reklamních agentur v České republice.5. Historie reklamy. Definování reklamy jako prvku komunikačního mixu. Základní rysy, úkoly a typy reklamy. Vnímání reklamy českou veřejností. B2B reklama.6. Úloha psychologie v reklamě. Podprahová reklama. ATL, BTL, TTL komunikace. Teasing. Nové trendy v marketingové komunikaci a jejich využití.7. Přesvědčování pomocí emocí, definice, fungování emocí, metody vzbuzování emocí (humor, strach, erotika, drama, vřelost, hudba). Přesvědčování pomocí doporučovatelů, typy, model důvěryhodného, přitažlivého zdroje, model přenesení informací, využití doporučovatelů, jejich hodnocení.8. Definování podpory prodeje, výhody a nevýhody, úloha podpory prodeje. Úloha a aktivity POPAI. Cíle a cílové skupiny, nástroje zákaznické podpory prodeje. POP x POS. Merchandising, organizace obchodní jednotky. Výzkum podpory prodeje. 3D reklama a její typologie. Veletrhy a výstavy.9. Psychologické aspekty osobního prodeje, body language, způsob vedení prodejního rozhovoru, řešení námitek, osobnost prodejce. Cyklus osobního prodeje. Plánování a organizace prodejců.10. Definování P.R., úkoly, výhody a nevýhody. Reklama x P.R. Publicita. Lobbying. Interní a externí komunikace. Měření výsledků P.R. Komunikace v krizovém období. Podniková identita a image. Typy a význam sponzorství. Marketing událostí a jeho typologie.11. Definování a cíle D.M. Cílové skupiny - B2B x B2C. Média a nástroje. Pasivní a aktivní D.M. Společenské a etické problémy užití D.M. CRM. Databázový marketing. Geomarketing. Nová interaktivní média a jejich využití v D.M.12. Fáze procesu plánování marketingové komunikace. Komunikační cíle. Mediální mix. Metody tvorby komunikačního rozpočtu. Tvorba účinného reklamního sdělení. Kinoreklama. Internetová reklama.13. Atributy efektivní reklamy. Základní pojmy marketingového výzkumu. Fáze výzkumu marketingové komunikace. Kvalitativní metody výzkumu marketingové komunikace (skupinový rozhovor, sémantický diferenciál, projektivní techniky), použití oční kamery, tachystoskopická metoda. Testování reklamních návrhů. Testování z časového hlediska.

Získané způsobilosti

Studenti si osvojují problematiku marketingové komunikace. Získají znalosti v oblasti základní terminologie, procesu STP, marketingového komunikačního mixu, v legislativě a etice, plánování a testování účinku marketingové komunikace.

Literatura

WESSLING, H. Aktivní vztah k zákazníkům pomocí CRM. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0569-9.BLYTHE, J. Essentials of Marketing Communications. Harlow: Pearson Education Limited, 2003. ISBN 0-273-65858-1.COPLEY, P. Marketing Communications Management: concepts and theories, cases and practices. Oxford, 2004. ISBN 0-7506-5294-2.MATUŠÍNSKÁ, K. Marketingová komunikace. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-445-4.PELSMACKER, P., GEUENS, M, BERGH, J. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0254-1.MATUŠÍNSKÁ, K., STOKLASA, M. Marketingová komunikace. Karviná: OPF Karviná, 2014. ISBN 978-80-7510-000-9.VYSEKALOVÁ, J., KOMÁRKOVÁ, R. Psychologie reklamy (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2196-5.nullŠINDLER, P. Event marketing: jak využít emoce v marketingové komunikaci. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6.In-store marketing. Pavlata L. Hradec Králové: D.R.J. tiskárna Resl. nullZYMAN. S. Konec reklamy, jak jsme ji dosud znali. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-107-0.Marketing & Média. Economia. Praha: Print-House. nullnullMarketing Magazine. Mladá fronta. Praha: Europrint. FORET, M. Marketingová komunikace. Brno: Computer Press, 2006. ISBN 80-251-1041-9.FREY, P. Marketingová komunikace: to nejlepší z nových trendů. Praha: Management Press, 2008. ISBN 978-80-7261-160-7.PŘIKRYLOVÁ, J., JAHODOVÁ, H. Moderní marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-3622-8.VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Reklama - jak dělat reklamu. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2001-2.Sign. Economia. Praha: Amos typografické studio. nullStrategie. Mladá fronta. Praha: Europrint. SANTLEROVÁ, K. Telemarketing v praxi (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1536-0.Top Marketing. Economia. Rychnov nad Kněžnou: Uniprint.

Požadavky

seminární práce, písemná zkouška

Garant

Ing. Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Ph.D.

Vyučující

Ing. Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Ph.D.