Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Ochrana zájmů spotřebitele (PEM / BEOZS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / BEOZS - Ochrana zájmů spotřebitele, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Ochrana zájmů spotřebitele jako součást koncepce společenského marketingu2. Historický vývoj ochrany spotřebitele3. Koncepce spotřebitelské politiky v ČR4. Zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon o ochraně osobních dat5. Zákon o ochraně spotřebitele6. Dozorové orgány7. Ochrana spotřebitele v ostatních zákonech8. Spotřebitelská politika EU9. Spotřebitelské organizace u nás a v zahraničí10. Bezpečnost výrobků a ochrana trhu11. Problematika nákupu a prodeje z hlediska spotřebitele12. Reklama a možnosti jejího vlivu na spotřebitele13. Přednáška odborníka z praxeObsah předmětu1. Ochrana zájmů spotřebitele jako součást koncepce společenského (sociálně-etického) marketinguDefinice koncepce společenského (sociálně-etického) marketingu. Tři pilíře koncepce - společnost, zákazník a úroveň uspokojování jeho potřeb a užitek, firma a jejich rovnováha. Ochrana zájmů spotřebitele jako součást kvalitnějšího uspokojování potřeb zákazníků.2. Historický vývoj ochrany spotřebiteleOchrana spotřebitele v prvních legislativních normách, kontrolní činnost, vznik a působnost cechovních řádů, novodobá úprava tržního dozoru a ochrany spotřebitele, vývoj po roce 1948, novodobý vývoj ochrany spotřebitele ve světě.3. Koncepce spotřebitelské politiky v ČRUplatňování spotřebitelské politiky (působnost státu, spotřebitele, podnikatelů a spotřebitelského poradního výboru), koncepce spotřebitelské politiky,4. Zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon o ochraně osobních dat.5. Zákon o ochraně spotřebiteleZákladní pojmy, povinnosti při prodeji výrobků a poskytování služeb, problematika obalů, reklamací, úkoly veřejné správy.6. Dozorové orgányČinnost a nástroje dozorových orgánů, práva a povinnosti dozorových orgánů při výkonu své funkce, charakteristika vybraných dozorových orgánů.7. Ochrana spotřebitele v ostatních zákonechKupní smlouva, spotřebitelské smlouvy, smlouva o dílo, zákon o technických požadavcích na výrobky, zákon o obecné bezpečnosti výrobků, zákon o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku.8. Spotřebitelská politika EUZakotvení ochrany spotřebitele v politice EU, legislativa EU v oblasti ochrany spotřebitele, evropské instituce, změny nastolené postupu ČR do EU.9. Spotřebitelské organizace u nás a v zahraničíConsumers International, ochrana spotřebitele ve vybraných zemích, spotřebitelské organizace a hnutí v České republice.10. Bezpečnost výrobků a ochrana trhuZnačky shody, bezpečnost a jakost, dobrovolné informační značky pro spotřebitele, dozor nad trhem.11. Problematika nákupu a prodeje z hlediska spotřebitelePovinnosti prodávajících a práva kupujících, chyby spotřebitelské veřejnosti - kupujících, chyby prodávajících, způsoby manipulace se spotřebitelem při nákupu.12. Reklama a možnosti jejího vlivu na spotřebiteleZákladní pojmy, jednotlivé formy omezení reklamy, dozor nad dodržováním zákona, zařazování reklam, psychologické aspekty reklamy.13. Přednáška odborníka z praxe

Získané způsobilosti

Studenti získají všeobecný přehled v otázkách ochrany zájmů spotřebitele. Klade se důraz zejména na aspekty kvality zboží, služeb, odbornosti a hygieny prodeje.

Literatura

MARLIN., S. E., OLINGER, C. P. Consumer Protection in an Age of Technological Transformation. New York: Nova Science Publishers Inc, 2009. ISBN 978-16-069-2924-7.nullHOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské unie. Praha: Oeconomica, 2006. ISBN 978-80-245-1106-1.MATUSIKOVÁ, L. Ochrana zájmů spotřebitele - distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-357-9.KLABUSAYOVÁ, N. Principy a trendy ochrany spotřebitele. Ostrava: VŠB TU, 2005. ISBN 978-80-248-0912-0.D-test. Praha: OSS "TEST". nullhttp://www.spotrebitel.cz. VYSEKALOVÁ, J. a KOL. Chování zákazníka (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.HOUDEK, D. Jak úspěšně reklamovat. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2201-6.Moderní obchod. nullTOMANČÁKOVÁ, B. Ochrana spotřebitele v praxi se vzory a příklady. Praha: Linde, 2008. ISBN 80-7201-695-2.SÝKOROVÁ,P. Ochrana zájmů spotřebitele. Karviná, 2014. ISBN 978-80-7510-046-7.Zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

Požadavky

Průběžný test, zápočtový test (minimální úspěšnost 60%), návštěva firmy a zpracování zprávy dle vzoru

Garant

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.

Vyučující

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.