Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketingový výzkum (PEM / BKMAV)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / BKMAV - Marketingový výzkum, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Předmět a typologie marketingového výzkumu a proces marketingového výzkumu2. Marketingový informační systém, databázový marketing3. Primární a sekundární výzkum, zdroje marketingových informací4. Kvantitativní a kvalitativní marketingový výzkum5. Návrh a příprava marketingového výzkumu6. Tvorba dotazníku, typy otázek, struktura, škálování7. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů8. Využití dalších matematicko-statistických metod v marketingovém výzkumu9. Regresní a korelační analýza a prognózování časových řad10. Metody vyhodnocování získaných dat, zpracování a analýza údajů11. Interpretace a presentace výsledků výzkumu12. Řízení marketingového výzkumu, etika výzkumu13. Aplikace marketingového výzkumu1. Definování problému, specifikace informací, zdroje informací, metody sběru informací, projekt výzkumu, vazby na řízení a rozhodování, fáze marketingového výzkumu, projekt marketingového výzkumu, cíle marketingového výzkumu.2. Informační systémy v podnicích, vazby a návaznosti marketingového výzkumu a informačního systému, model MIS a jeho jednotlivé složky.3. Zdroje interní a externí, základní kroky získávání informací, výhody a nevýhody jednotlivých metod, faktory omezující výběr metod získávání informací.4. Metody pozorování, metody experimentální, metody šetření.5. Projekt výzkumu, přípravné fáze, definování problému a cílů výzkumu, výběr zdrojů informací a metod výzkumu, pretesty, ověření omezujících faktorů ve výzkumu, harmonogram projektu.6. Typy dotazování, písemné dotazování, osobní dotazování, telefonické dotazování, hodnocení obsahu otázek, stanovení typu otázek, formulace otázek, stanovení struktury dotazníku, formální úprava dotazníku.7. Redukce dat, marketingový výzkum nového syceného nealkoholického nápoje (dále jen "Studie"), vytváření nových charakteristik, histogram četnosti, kontingenční tabulky, charakteristiky polohy a variability, parametrické a neparametrické testování statistických hypotéz, jednostranné a oboustranné testy, Chi-kvadrát test pro jeden a dva výběry, Kolomogorov-Smirnovův test, Mann-Whitneyův test, Wilcoxonův párový (znaménkový) test. Řešení příkladů ze Studie.8. Míry asociace, podmínky správného výběru metody stanovení míry asociace, míry asociace mezi 2 znaky: nominální data (koeficienty kontingence), ordinální data (pořadové koeficienty korelace), poměrová/inervalová data (koeficienty korelace).9. Regresní analýza, jednoduchá nelineární RA, vícenásobná lineární RA, použití VRA pro nominální prediktory. Prognózy (tržeb) a životní cyklus výrobku, 3 skupiny prognostických metod (krit. odhadu, čas. řad, kauzální), dekompoziční metody časových řad, trendová složka, její hlavní typy a metody, analytické a syntetické metody stanovení trendu. Příklady ze Studie v Excelu.10. Zdroje chyb při aplikaci metod šetření, chyby v důsledku odmítnutí dotazování, stupeň pochopení otázky, vyjadřovací schopnost respondenta, nedostatky dotazníku, registrační chyby, chyby při zpracování odpovědí, chyby způsobené tazateli.11. Interpretace výsledků analýzy, presentace výsledků výzkumu, zdroje chyb při interpretaci výsledků výzkumů, návaznosti na řízení marketingových aktivit, následné výzkumy, specifikace nových problémových oblastí, kontinuita výzkumného procesu.12. Útvary marketingového výzkumu, organizace marketingového výzkumu, marketingové agentury, etické problémy vztahu marketingového výzkumu k respondentům, etické problémy vztahu marketingového výzkumu k zadavatelům, etické problémy vztahu zadavatelů k marketingovému výzkumu.13. Výzkum trhu, výrobkový výzkum a výzkum propagace.Definování trhu, segmentace trhu, charakteristika trhu, prognózování vývoje na trhu, kauzální modely, revize prognóz, výrobkový výzkum pro nové i stávající výrobky, výzkum účinnosti propagace.

Získané způsobilosti

Předmět Marketingový výzkum připravuje posluchače ke znalostem a dovednostem, sloužícím k cílevědomé a organizované činnosti při získávání informací o vnitřním i vnějším prostředí firmy. Posluchači jsou seznámeni s konkrétním procesem realizace marketingového výzkumu.

Literatura

FORET, M., STÁVKOVÁ, J. Marketingový výzkum - jak poznávat své zákazníky. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0385-8.KOZEL, R., MYNAŘOVÁ, ,L. a H. SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.MALHOTRA, N. K., BIRKS D. F. a P. A. WILLS. Marketing Research. Harlow: Pearson Education Limited, 2012. ISBN 978-0273725855.SONNTAKI, C. N. Marketing Research. Ebrary, 2010. ISBN 9788184889000.RAMÍK, J. a Z. BEDNARČÍK. Marketingový výzkum. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7248-981-7.STÁVKOVÁ, J., DUFEK, J. Marketingový výzkum. Brno, MZLU, 2004. ISBN 80-7157-795-2.ALVESSON, M., KÄRREMAN, D. Qualitative Research and Theory Development: mystery as method. Los Angeles: Sage, 2011. ISBN 978-0-85702-324-7.

Požadavky

Případové studie, písemný zápočtový test

Garant

Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.

Vyučující

Prof. RNDr. Jaroslav RAMÍK, CSc.Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.