Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní logistika (PEM / BPMEL)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / BPMEL - Mezinárodní logistika, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Vymezení mezinárodní logistiky2. Význam mezinárodních obchodních vztahů.3. Strategie v mezinárodních distribučních kanálech4. Řízení mezinárodní logistiky5. Řízení vývozu a dovozu6. Podmínky ekonomického chování v mezinárodním prostředí7. Charakter logistiky na mezinárodních trzích8. Vztah mezinárodní logistiky a dopravy9. Organizace mezinárodní přepravy10. Právní aspekty z mezinárodního hlediska11. Možnosti optimalizace logistických řetězců na mezinárodních trzích12. Zajištění mezinárodních logistických systémů informacemi13. Mezinárodní aspekty logistiky v českém prostředíAnotace jednotlivých přednášek:1. Pojem a význam mezinárodní logistiky. Vývoj a důvody internacionalizace. Trend internacionalizace. Porovnání vnitrostátní a mezinárodní logistiky.2. Vývoj vztahů na mezinárodních trzích. Teritoriální struktura mezinárodního obchodu. Komoditní struktura mezinárodního obchodu. Mezinárodní organizace.3. Rozhodování firmy o vstupu na mezinárodní trh. Průzkum a výběr zahraničních trhů. Faktory ovlivňující vstup podniku na mezinárodní trh.4. Zdroje mezinárodních konkurenčních výhod. Překážky mezinárodní konkurence. Strategické inovace stimulující globalizaci. Proces řízení mezinárodní logistiky. Účastníci mezinárodních logistických transakcí.5. Přímý vývoz. Prostřednické vztahy. Obchodní zastoupení. Exportní aliance. Vývozní zprostředkovatelé. Zasílatelé na mezinárodním trhu.6. Životní cyklus produktu a náklady času. Mezinárodní aspekty zákaznického servisu. Cenová politika na zahraničních trzích. Cla a celní řízení.7. Integrace trhů. Trendy a logistické strategie v Evropě. Charakter logistiky v severní Americe. Charakter logistiky východního tichomoří (Čína, Japonsko).8. Provázanost mezinárodní logistiky a dopravy. Řízení a organizace mezinárodní dopravy. Význam dopravy v mezinárodním obchodě. Vybrané problémy mezinárodní dopravy.9. Přepravní služby. Smluvní zajištění přepravních operací. Třetí strany - zprostředkovatelé přepravních služeb. Náklady mezinárodní přepravy. Intermodální a bimodální přeprava.10. Exportní rizika. Dokumenty v mezinárodním obchodě. Platební podmínky. Dodací podmínky - INCOTERMS. Ekonomické a bezpečnostní předpisy.11. Propojení mezinárodních logistických strategií se strategií podniku. Principy plánování v mezinárodní logistice. Kritické faktory mezinárodní logistiky.12. Logistický informační systém jako faktor konkurence v mezinárodním prostředí. Integrace logistických řídicích systémů v mezinárodním měřítku. Finanční aspekty rozhodování.13. Vliv globalizace na české podniky. Vlivy globalizace v oblasti logistiky. Dopad mezinárodních podmínek podnikání na české logistické prostředí.

Získané způsobilosti

Student bude ovládat základní pojmy, přístupy a metody používané v mezinárodní logistice. Bude schopen provést analýzu mezinárodního trhu jako východisko logistické strategie pro podporu mezinárodního obchodu.

Literatura

NĚMEC, F. Logistické procesy. Karviná: OPF SU, 2001. ISBN 80-7248-128-2.PERNICA, P. Logistika pro 21. století. Praha: Radix, 2004. ISBN 80-86031-59-4.NOVÁK, R. Mezinárodní kamionová doprava PLUS. Praha: ASPI, 2003. ISBN 80-86395-53-7.PICHANIČ, M. Mezinárodní management a globalizace. Praha: C.H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-886-X.MACHKOVÁ, H., ČERNOHLÁVKOVÁ, E., SATO, A a kol. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0686-5.SVATOŠ, M. a kol. Zahraniční obchod teorie a praxe. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2708-0.DONALD, C., WATERS, J. Global Logistics and Distribution Planning. Strategie for Management. London: Kogan Page Limited, 2003. ISBN 0-7494-3930-0.DONALD. C., WATERS, J. Global Logistics and Distribution Planning. Strategie for Management. London: Kogan Page Limited, 2003. ISBN 0-7494-3930-0.PIERRE, A., DAVID, P. A., RICHARD, D. International Logistics: The Management Of International Trade Operations. Non-Approval Trade, 2006. ISBN 978-075-9395-732.PERNICA, P. Logistika pro 21. století - 2. díl. Praha:Radix, 2005. ISBN 80-86031-59-4.PERNICA, P. Logistika pro 21. století - 3. díl. Praha: Radix, 2005. ISBN 80-86031-59-4.BERNDT, R., ALTOBELLI, C., F., DANDER, M. Mezinárodní marketingový management. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1641-8.

Požadavky

Absolvování přednášek. Aktivní účast na semináři 60%. Ve zkouškovém období v řádně vypsaném termínu vykonají posluchači závěrečný test. Student může za semestr získat 100 bodů (60 bodů za závěrečný test a 40 bodů za aktivní účast na seminářích). Výsledné hodnocení: A: 93-100 bodů, B: 85-92 bodů, C: 76-84 bodů, D: 68-75 bodů, E: 60-67 bodů, F: 0-59 bodů.

Garant

Mgr. Šárka ČEMERKOVÁ, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Šárka ČEMERKOVÁ, Ph.D.