Předmět Ochrana zájmů spotřebitele (PEM / BPOZS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / BPOZS - Ochrana zájmů spotřebitele, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Ochrana zájmů spotřebitele jako součást koncepce společenského marketingu2. Historický vývoj ochrany spotřebitele3. Koncepce spotřebitelské politiky v ČR4. Zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon o ochraně osobních dat5. Zákon o ochraně spotřebitele6. Dozorové orgány7. Ochrana spotřebitele v ostatních zákonech8. Spotřebitelská politika EU9. Spotřebitelské organizace u nás a v zahraničí10. Bezpečnost výrobků a ochrana trhu11. Problematika nákupu a prodeje z hlediska spotřebitele12. Reklama a možnosti jejího vlivu na spotřebitele13. Přednáška odborníka z praxeObsah předmětu1. Ochrana zájmů spotřebitele jako součást koncepce společenského (sociálně-etického) marketinguDefinice koncepce společenského (sociálně-etického) marketingu. Tři pilíře koncepce - společnost, zákazník a úroveň uspokojování jeho potřeb a užitek, firma a jejich rovnováha. Ochrana zájmů spotřebitele jako součást kvalitnějšího uspokojování potřeb zákazníků.2. Historický vývoj ochrany spotřebiteleOchrana spotřebitele v prvních legislativních normách, kontrolní činnost, vznik a působnost cechovních řádů, novodobá úprava tržního dozoru a ochrany spotřebitele, vývoj po roce 1948, novodobý vývoj ochrany spotřebitele ve světě.3. Koncepce spotřebitelské politiky v ČRUplatňování spotřebitelské politiky (působnost státu, spotřebitele, podnikatelů a spotřebitelského poradního výboru), koncepce spotřebitelské politiky,4. Zákon o svobodném přístupu k informacím, zákon o ochraně osobních dat.5. Zákon o ochraně spotřebiteleZákladní pojmy, povinnosti při prodeji výrobků a poskytování služeb, problematika obalů, reklamací, úkoly veřejné správy.6. Dozorové orgányČinnost a nástroje dozorových orgánů, práva a povinnosti dozorových orgánů při výkonu své funkce, charakteristika vybraných dozorových orgánů.7. Ochrana spotřebitele v ostatních zákonechKupní smlouva, spotřebitelské smlouvy, smlouva o dílo, zákon o technických požadavcích na výrobky, zákon o obecné bezpečnosti výrobků, zákon o odpovědnosti za škodu způsobenou vadou výrobku.8. Spotřebitelská politika EUZakotvení ochrany spotřebitele v politice EU, legislativa EU v oblasti ochrany spotřebitele, evropské instituce, změny nastolené postupu ČR do EU.9. Spotřebitelské organizace u nás a v zahraničíConsumers International, ochrana spotřebitele ve vybraných zemích, spotřebitelské organizace a hnutí v České republice.10. Bezpečnost výrobků a ochrana trhuZnačky shody, bezpečnost a jakost, dobrovolné informační značky pro spotřebitele, dozor nad trhem.11. Problematika nákupu a prodeje z hlediska spotřebitelePovinnosti prodávajících a práva kupujících, chyby spotřebitelské veřejnosti - kupujících, chyby prodávajících, způsoby manipulace se spotřebitelem při nákupu.12. Reklama a možnosti jejího vlivu na spotřebiteleZákladní pojmy, jednotlivé formy omezení reklamy, dozor nad dodržováním zákona, zařazování reklam, psychologické aspekty reklamy.13. Přednáška odborníka z praxe
Získané způsobilosti
Studenti získají všeobecný přehled v otázkách ochrany zájmů spotřebitele. Klade se důraz zejména na aspekty kvality zboží, služeb, odbornosti a hygieny prodeje.
Literatura
MARLIN., S. E., OLINGER, C. P. Consumer Protection in an Age of Technological Transformation. New York: Nova Science Publishers Inc, 2009. ISBN 978-16-069-2924-7.nullHOROVÁ, O. Ochrana spotřebitele po vstupu do Evropské unie. Praha: Oeconomica, 2006. ISBN 978-80-245-1106-1.SÝKOROVÁ,P. Ochrana zájmů spotřebitele. Karviná, 2014. ISBN 978-80-7510-046-7.MATUSIKOVÁ, L. Ochrana zájmů spotřebitele - distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2006. ISBN 80-7248-357-9.KLABUSAYOVÁ, N. Principy a trendy ochrany spotřebitele. Ostrava: VŠB TU, 2005. ISBN 978-80-248-0912-0.D-test. Praha: OSS "TEST". nullhttp://www.spotrebitel.cz. VYSEKALOVÁ, J. a KOL. Chování zákazníka (vybrané kapitoly). Praha: Grada Publishing, 2011. ISBN 978-80-247-3528-3.HOUDEK, D. Jak úspěšně reklamovat. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-2201-6.Moderní obchod. nullTOMANČÁKOVÁ, B. Ochrana spotřebitele v praxi se vzory a příklady. Praha: Linde, 2008. ISBN 80-7201-695-2.Zákon č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
Požadavky
průběžný test, zápočtový test
Garant
Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.
Vyučující
Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.