Předmět Management turistických destinací (PEM / KMTD)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / KMTD - Management turistických destinací, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.Struktura výkladu:1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území2. Územní plán a jeho význam3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu5. Pojem turistické destinace6. Rajonizace cestovního ruchu7. Management turistické destinace8. Marketing turistické destinace9. Komunikační mix turistické destinace10. Tvorba strategie turistické destinace11. Vytváření produktů cestovního ruchu12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích
Získané způsobilosti
Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.
Literatura
KIRÁLOVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. ISBN 80-86119-56-4.LEDNICKÝ, V. Tvorba strategie územního celku. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TU, 2003. ISBN 80-248-0468-9.VYSTOUPIL, J., ŠAUER, M. Základy cestovního ruchu. Brno: MU ESF, 2006. ISBN 80-210-4205-2.DOHNAL, V. Rajonizace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Merkur, 1985. ISBN Bez ISBN.LEDNICKÝ, V. Strategické řízení. 1. vyd. Ostrava: Repronis, 2006. ISBN 80-7329-131-2.
Požadavky
Semestrální práce (téma a rozsah budou určeny v rámci prvního soustředění)Návštěva firmy a zpracování zprávy dle vzoruZkouška kombinovaná.
Garant
Doc. Ing. Václav LEDNICKÝ, CSc.
Vyučující
Mgr. Monika CHOBOTOVÁ, Ph.D.Doc. Ing. Václav LEDNICKÝ, CSc.