Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický management (PEM / KSTM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / KSTM - Strategický management, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod do strategického managementu a úloha vrcholového (top) managementu2. Chápání strategického managementu jako procesu3. Program vývojových trendů světa - charakteristika, využitelnost, přesnost4. Rozvojová vize firmy, poslání firmy a stanovení cílů strategie5. Analýza vnějšího vzdáleného i blízkého prostředí ovlivňujícího strategii firmy6. Analýza vnitřního prostředí firmy vedoucí k určení síly a slabosti firmy7. Finanční analýza ve vazbě na strategii firmy, určení metod strategické kontroly a plánování investic8. Hodnocení nadnárodního prostředí jako prostoru globalizace ekonomiky9. Volba a typy strategií, funkční strategie, typologie strategických přístupů10. Riziko a podnikatelská krize v podmínkách tvorby strategie firmy11. Postup implementace strategie, případové studie12. Současné manažerské přístupy k řízení jako součást strategie firmy13. Případové studie

Získané způsobilosti

Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou strategického managementu definovaného jako řada rozhodnutí a aktivit, jejichž výsledkem je tvorba a aplikace strategických plánů podnikatelských společností, které umožní dosažení cílů těchto společností. Dále pak s funkcemi a chováním vrcholových řídících orgánů top managementu podnikatelských společností, kteří jsou ve sféře managementu tvorby a realizace strategických rozhodnutí.

Literatura

KEŘKOVSKÝ, M., VYKYPĚLO, O. Strategické řízení 1. vydání. Praha: C.H.Beck, 2002. ISBN 80-7179-578-X.LEDNICKÝ,V. Strategické řízení. 1.vyd. Ostrava: Repronis, 2006. ISBN 80-7329-131-2.KONEČNÝ, M., LEDNICKÝ, V., MATUSIKOVÁ, L., WAGNEROVÁ, E. Strategický management. Karviná: SU OPF, 1999. ISBN 80-7248-049-9.PORTER, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2.PORTER, M. E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-12-0.KOONTZ, H., WEIHRICH, H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-45-7.HESKETT, J. L. Managing in the Service Economy. Boston: Harvard Business School, 1986. ISBN 95-94-93-92-9-8-7.ŠULEŘ, O. Manažerské techniky. Olomouc: Rubiko, 1995. ISBN 80-85839-06-7.PRESNER, L. A. Slovník mezinárodního podnikání. Praha: Victoria Publishing, 1995. ISBN 80-85605-12-0.SLÁVIK, Š. Stratégia riadenia podniku. Bratislava : SPRINT, 1999. ISBN 80-888-48-41-5.PEARCE, J. A., ROBINSON, R. B. Strategic Management. Boston: IRWIN, 1991. ISBN 0-256-06236-6.DOLAN, R. J. Strategic Marketing Management. Boston: Harvard Business School Publications, 1998. ISBN 95-5432.COLENSO, M. Strategic Skills for Line Managers. Great Britain: Planta Tree, 1998. ISBN 0-7506-3982-2.BOWMAN, C. Strategický management. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-7169-230-1.LEDNICKÝ, V. Strategický management. 1. vyd. Ostrava: AJAK, 2000. ISBN 80-7048-019-X.

Požadavky

Průběžný test (minimální úspěšnost 60%)Zkouška kombinovaná.

Garant

Doc. Ing. Václav LEDNICKÝ, CSc.

Vyučující

Doc. Ing. Václav LEDNICKÝ, CSc.