Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Tourism Destination Management (PEM / NAMTD)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NAMTD - Tourism Destination Management, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Seznam témat:1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci území2. Územní plán a jeho význam3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruch4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchu5. Pojem turistické destinace6. Rajonizace cestovního ruchu7. Management turistické destinace8. Marketing turistické destinace9. Komunikační mix turistické destinace10. Tvorba strategie turistické destinace11. Vytváření produktů cestovního ruchu12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinace13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacích1. Faktory rozvoje cestovního ruchu a jeho rozmístění v rámci územíVýznam cestovního ruchu pro lokalitu, systém pojmů z oblasti cestovního ruchu, systém cestovního ruchu a jeho prostředí. Selektivní, lokalizační a realizační předpoklady cestovního ruchu.2. Územní plán a jeho významVýznam územního plánu a územně plánovací dokumentace, nástroje územního plánu, územní řízení a územní rozhodnutí, regulační plán a postavení regulativů, urbanistické studie, související legislativa.3. Tvorba územní strategie s ohledem na cestovní ruchZásady tvorby strategie území, odlišnosti strategie územního celku, rozlišení územních celků, stanovení potenciálu cestovního ruchu v konkrétní lokalitě a regionu, model strategie územního celku.4. Ekonomický a politický význam cestovního ruchuFunkce příjmová, funkce výdajová, funkce zaměstnanosti, nositelé a nástroje cestovního ruchu, vývojové tendence cestovního ruchu.5. Pojem turistické destinaceDefinování turistické destinace a její druhy, význam turistické destinace jako rozvojového prvku, organizace cestovního ruchu v destinaci, vznik destinační společnosti.6. Rajonizace cestovního ruchuKritéria rajonizace, charakteristika jednotlivých oblastí a tvorba mikrorajonů, hodnocení jednotlivých potenciálů cestovního ruchu v území a stanovení jejich vzájemné provázanosti.7. Management turistické destinaceSpecifika řízení turistické destinace, základní zásady a úkoly managementu turistické destinace, struktura destinačních společností, zájmové skupiny v turistické destinaci.8. Marketing turistické destinaceSpecifika destinačního managementu, využití rozšířeného marketingového mixu "8P", využití zákaznického mixu "4C", využití zásad "5C".9. Komunikační mix turistické destinaceZásady komunikace s návštěvníky, reklama a publicita - tvorba konkrétní image turistické destinace, public relations.10. Tvorba strategie turistické destinaceVymezení turistické destinace, určení základní vize a cílů strategie, analýza primárních a sekundárních složek cestovního ruchu, analýza konkurenčních turistických destinací, analýza potřeb a požadavků návštěvníků, modely vývoje turistické destinace.11. Vytváření produktů cestovního ruchuTvorba produktů podle jejich vztahu k trhu, tvorba nových produktů podle vývojových názorů a představ zákazníků, vytváření programových balíčků služeb v konkrétní situaci, cenová politika sdružených produktů turistické nabídky.12. Tvorba podnikatelských sdružení v cestovním ruchu v rámci destinacePodniky v cestovním ruchu a jejich členění podle velikosti i zaměření, možnosti spolupráce a vzájemná návaznost podniků služeb, typy spolupráce mezi podniky a systém ekonomické spolupráce, možnosti tvorba klastrů služeb, uplatnění metody PPP, vzdělávací proces pracovníků cestovního ruchu v destinaci.13. Výskyt a řešení krizových situací v turistických destinacíchKrizové situace, rizika cestovního ruchu v daném typu turistické destinace, základní postupy při řešení krizových situací, komunikace v době krize a její rozlišení podle účastníků.

Získané způsobilosti

Obsah předmětu podává základní informaci o významu turistické destinace , o postavení a úloze obcí ve vazbě na cestovní ruch a o řízení i marketingu turistické destinace. Současně je rozebrána i významnost řešení mimořádných situací v lokalitách cestovního ruchu, postavení územního plánu a tvorba strategie územního celku.

Literatura

HOWIE, F. Managing the tourist destination. London: Thomson, 2003. ISBN 978-184-4800-971.BUTLER, R. The tourism area life cycle: second edition. Buffalo: Channel View Publications, 2006. ISBN 978-1-84541-0261-.KOZAK, M., BALOGLU, S. Tourist destination governance: practice, theory and issues. Cambridge: CAB International, 2011. ISBN 978-1-84593-794-2.MELLAHI, K., FRYNAS, J. G., FINLAY, P. Global Strategic Management. Oxford: Oxford University Press, 2005. ISBN 0-19-926615-8.HEATH, E., WALL, G. Marketing tourism destinations: a strategic planning approach. New York: Wiley, 1992. ISBN 978-04-715-4067-6.VANHOVE, N. The economics of tourism destinations: second edition. New York: Routledge,, 2012. ISBN 978-0-08-096996-1.

Požadavky

Průběžný test.Semestrální práce obhájená v semináříchZkouška kombinovaná.

Garant

Doc. Ing. Václav LEDNICKÝ, CSc.

Vyučující

Mgr. Monika CHOBOTOVÁ, Ph.D.Doc. Ing. Václav LEDNICKÝ, CSc.