Předmět Business Companies (PEM / NAOBS)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NAOBS - Business Companies, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Okolí obchodní společnosti2. Strategie obchodní společnosti3. Marketingové cíle obchodních společností4. Územní a tržní analýza5. Řízení a plánování prodeje6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)9. Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace10. Pracovní procesy v obchodním provozu11. Organizace práce v obchodním provozu12. Manažérský systém informací13. Bezpečnostní management1. Charakter obchodu ve světě a v ČR. Vývojové trendy obchodu a obchodních podniků. Tržní dominance a internacionalizace, globalizace, superkonkurence a akcelerace změn. Maloobchodní a velkoobchodní vývojové trendy. Vývojový cyklus maloobchodního trhu a jeho fáze.2. Filosofie, vize a poslání obchodních společností. Specifika působící na formulaci strategie retailingové firmy. Nejznámější podnikatelské strategie v obchodě. Mezinárodní rozvojové strategie. Strategie Trading up a Trading down. Mezinárodní rozvojové strategie retailingu.3. Marketingové cíle a rozhodnutí maloobchodních a velkoobchodních firem. Marketingový mix obchodu a maloobchodu. Vztah mezi marketingovou a finanční strategií. Úpadky v obchodě a jejich specifické příčiny.4. Metody vymezení zájmové oblasti obchodních společností a maloobchodních jednotek. Metoda kruhových a časových vzdáleností. Obchodní gravitace. Reillyho zákony. Metody odhadu kupního potenciálu. Obratová metoda. Metoda plošného standardu. Huffův pravděpodobnostní model. Index maloobchodní saturace. Aplikace rozhodovací analýzy při lokalizaci maloobchodní jednotky.5. Řídící proces a hlavní nástroje řízení obchodního podniku. Plánování prodeje a odhad koupěschopné poptávky. Metody plánování a prognózování. Marketingový plán a prodejní plán jako součást obchodně-finančního plánu.6. Organizační vývoj firmy. Vzájemné souvislosti mezi její velikostí a organizací. Dělba práce a nejvhodnější typy organizačních struktur v obchodě. Organizační vývoj a vnitropodnikové řízení.7. Spontánní a smluvní koordinace obchodních podniků. Kartely a syndikáty. Měření koncentrace v obchodě. Koncentrační koeficienty. Herfindahlův-Hirschmanův index. Vertikální a horizontální formy integrace a kooperace. Kapitálové propojení. Koncentrační a kooperační tendence v obchodě ČR.8. Klíčové otázky. Plánování lidských zdrojů. Analýza vnějších a vnitřních vlivů a budoucí požadavky. Metody odhadu počtu pracovníků nosných profesí. Standard výkonu pro homogenní soubor provozních jednotek. Tvorba objemu a struktury personálu a znaky sociálně- profesních skupin v obchodě.9. Mzdové systémy v obchodě a motivační účinnost mzdy. Odměňování prodejního personálu. Přímé peněžní stimuly, nepřímé peněžní a nepeněžní stimuly v obchodní praxi a jejich mix.10. Charakteristika pracovních procesů a vlivy na ně působící. Klíčové oblasti operativního řízení maloobchodní jednotky. Vnější a vnitřní faktory obchodního provozu maloobchodní a velkoobchodní jednotky.11. Metody organizace práce. Frekvence zákazníků. Cyklické nástupy. Pracovní studie. Pohybové studie. Časoměrné studie. Tvorba pracovních podmínek v obchodních provozech a regulace pracovních režimů.12. Vývoj čárového kódu EAN. Systém identifikace zboží. Využití informací z kódu EAN a interních kódů při operativním řízení obchodního provozu. Elektronizace pohybu zboží.13. Význam bezpečnostního managementu v systému kontroly firmy. Ochrana majetku. Vnitřní a vnější krádeže. Způsoby a prostředky ochrany majetku. Systémy EAS, integrované bezpečnostní systémy, inteligentní prvky ochrany zboží.
Získané způsobilosti
Studenti se zorientují v současné situaci na českém obchodním trhu.Osvojí si specifické přístupy k řízení obchodních společností na úrovni maloobchodu, velkoobchodu a retailingu.
Literatura
BIRTWISTLE, G. a M.,BRUCE a M. Ch. MOORE. InternationaI Retail Marketing: a case study approach. Amsterdam, 2004. ISBN 978-0-7506-5748-8.GILBERT, D. Retail Marketing Management. 2003. ISBN 0-273-65544-6.CUTHBERTSON, CH. a J. REYNOLDS. Retail Strategy: the view from the bridge. Amsterdam, 2004. ISBN 978-0-7506-5696-2.
Požadavky
průběžný test, písemná forma zkoušky
Garant
Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.
Vyučující
Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.