Předmět Quality Management for Managers (PEM / NARKM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NARKM - Quality Management for Managers, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Význam a vývoj jakosti.2. Koncepce řízení kvality ve vybraných zemích světa.3. Podpora politiky kvality v Evropě.4. Národní politika kvality.5. Evropská a národní cena za jakost.6. Znalostní management v systému kvality.7. Systém akreditace, zkušebnictví a certifikace. Systémy ISO norem.8. Řízení lidských zdrojů v systému kvality.9. Normy kvality a bezpečnost potravin.10. TQM, filosofie a podstata TQM, přínos a překážky realizace TQM.11. Metody zlepšování kvality. Benchmarking.12. Vybrané metody a techniky prevence rizik, zlepšování kvality a optimalizace v managementu kvality.13. Ekonomika kvality, etické základy kvality.
Získané způsobilosti
Studenti získají přehled o vývoji kvality v různých zemích a naučí se rozlišovat mezi správným a chybným pojetím kvality. Získají orientaci v různých formách podpory kvality ve světě i v domácích podmínkách, poznají úlohu managementu v zabezpečování kvality. Naučí se používat nástroje zlepšování kvality v rámci efektivního řízení a zajišťování společenské odpovědnosti.
Literatura
MAILLARD, P. Competitive Quality Strategies. London: Iste Ltd, 2013. ISBN 978-1-84821-451-4.MITRA, A. Fundamentals of Quality Control and Improvement. New Jersey, 2012. ISBN 978-0-470-22653-7.GABRYŠOVÁ, M. Knowledge Management as an Important Tool for Company. Journal of Information, Control and Management Systems. Volume 6. Žilina: University of Žilina, 2008. GABRYŠOVÁ, M., VODÁK, J. Management of intellectual capital in companies applying knowledge management. In 6th International Scientific Symposium on Business Administration, GLOBAL ECONOMIC CRISIS AND CHANGES. Restructuring Business System: Strategic Perspectives for Local, National and Global Actors. Karviná, 2010. ISBN 978-80-7248-594-9.NENADÁL, J. Total Quality Management: principles approaches processes (vybrané kapitoly). Katowice: Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa, 2003. ISBN 83-88402-24-2.
Požadavky
Průběžný test, písemná zkouška
Garant
Doc. Ing. Pavlína PELLEŠOVÁ, Ph.D.
Vyučující
Doc. Ing. Pavlína PELLEŠOVÁ, Ph.D.Ing. Petr VLČEK