Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Mezinárodní marketing (PEM / NCMAM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NCMAM - Mezinárodní marketing, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Podstata mezinárodního marketingu a jeho specifika2. Mezinárodní marketingové prostředí ekonomické3. Mezinárodní právní a politické prostředí4. Mezinárodní prostředí kulturní a sociální5. Mezinárodní výzkum trhu6. Segmentace zemí a výběr cílového trhu7. Strategické plánování v mezinárodním marketingu8. Obchodní metody a formy vstupu na zahraniční trh9. Mezinárodní výrobková strategie10. Mezinárodní cenová politika11. Mezinárodní distribuční politika12. Mezinárodní komunikační proces13. Mezinárodní marketing ve službách1. Definice mezinárodního marketingu. Vývojové etapy mezinárodního marketingu a jejich specifika.2. Globální ekonomika a hlavní subjekty mezinárodních ekonomických vztahů. Kritéria ekonomiky dané země. Ostatní faktory mající vliv na ekonomickou vyspělost zemí.3. Právní aspekty vstupu na mezinárodní trhy. Typy právního systému. Mezinárodní smlouvy a dohody, nástroje obchodní politiky. Vláda a politický systém. Politická rizika.4. Kultura a její elementy. Analýza jednotlivých částí kulturního a sociálního prostředí. Obchodní jednání se zahraničními partnery.5. Výzkumný proces a jeho etapy. Zdroje sekundárních dat. Analýza a inventarizace primárních informací. Specifika výzkumného procesu v mezinárodním marketingu.6. Volba zahraničních trhů a kritéria jejich segmentace. Selektivní model výběru cílového trhu.7. Průběh strategického marketingového plánování podniku. Uplatnění základních marketingových strategií v jednotlivých plánovacích etapách.8. Charakteristika jednotlivých obchodních metod a forem vstupu na zahraniční trhy. Přímý export, nepřímý export. Výroba v tuzemsku a v zahraniční - s přímými a bez přímých investic.9. Faktory ovlivňující rozhodování o výrobkové strategii. Strategie standardizace a adaptace. Komplexní výrobková mezinárodní politika.10. Typy cen v mezinárodním obchodě. Tvorba exportní ceny. Cenová politika a její cíle.11. Kroky strategického rozhodování podniků o způsobu a úrovních mezinárodní distribuce. Strategické možnosti vstupu do cizích distribučních kanálů a postup výběru distribučního partnera.12. Etapy komunikačního procesu. Prvky komunikačního mixu a jejich charakteristika. Model mezinárodní marketingové komunikace.13. Formy mezinárodního marketingu služeb. Specifika marketingu služeb. Základní pravidla a normy v mezinárodním marketingu služeb.

Získané způsobilosti

Studenti získají znalosti o mezinárodních trzích a metodách mezinárodního marketingu v teorii a praxi. Studenti získají schopnosti orientace se ve složitém marketingovém prostředí, budou schopni analyzovat změny a reagovat na ně odpovídajícím způsobem.

Literatura

MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-244-2986-2.VAŠTÍKOVÁ, M. Mezinárodní marketing. Distanční studijní opora. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-527-7.MACHKOVÁ, H. a KOL. Mezinárodní obchod a marketing: praktická výkladová encyklopedie. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0364-5.CATEORA, Ph. R., GRAHAM, J.L. International Marketing, 11th Edition. The McGraw-Hill Companies, 2002. ISBN 0-07-112312-1.ŠRONĚK, I. Kultura v mezinárodním podnikání. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0012-3.VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.JANATKA, F. Mezinárodní obchod a mezinárodní marketing. Brno: NC Publishing, a.s., 2007. KOL. Mezinárodní obchodní operace. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-3237-4.

Požadavky

seminární práce, doplněna vlastním šetřením u firem, zabývající se mezinárodním obchodem, písemná zkouška

Garant

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.

Vyučující

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.