Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický marketing (PEM / NKSMG)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NKSMG - Strategický marketing, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Metodologie strategického marketingu2. Strategické marketingové řízení3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa7. Metodika firemní marketingové strategie8. Mezinárodní marketingové strategie.9. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky10.Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb11. Strategie a plánování cenové tvorby12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorby13. Prognostické analýzy s využitím matematicko-statistických metod1. Úvod do strategického marketingu, obecné vymezení základních pojmů, jejich podstaty, šíře, hloubky a vzájemných vazeb. Pojmy strategie a marketingové strategie, řízení a strategické marketingové řízení, plánování a strategické marketingové plánování. Principy strategického myšlení.2. Strategický řídící proces jako východisko pro marketingové řízení. Typy marketingových strategií, vhodnosti jejich použití. Definování poslání firem. Strategické marketingové cíle a dílčí firemní strategie.3. Marketingové analýzy externí a interní. Analýza makroprostředí. Analýza a měření trhu. Analýza chování zákazníka a konkurence.4. Interní analýza silných a slabých stránek. Sestavení SWOT analýzy, postup, metodika, příklady. Formulace specifických předností. Analýza průmyslového trhu.5. Stanovení marketingových cílů, formulování marketingových strategií. Sestavení marketingového plánu jako základního plánovacího dokumentu. Příklady marketingových plánů a firemních cílů.6. Úkoly realizační etapy. Řešení formou strategických projektů. Postup realizace marketingového plánu. Klíčové skutečnosti realizační kontroly. Proces realizační kontroly. Marketingový audit.7. Implementace strategického marketingu do praktické činnosti firmy. Obsah a struktura firemní strategie. Postup při zpracování firemní strategie. Podmínky úspěšného zpracování a realizace marketingové strategie. Příklady zpracované a zavedené firemní strategie.8. Vývozní marketing. Globální marketingová strategie. Mezinárodní marketingové řízení.Specifika strategického marketingu v mezinárodních podmínkách.9. Evidence základních dat a údajů o partnerech, produktech, konkurenci. Předpoklady a východiska realizace systému CRM. Komunikační nástroje v CRM. Podmínky úspěchu implementace CRM.10. Charakteristika služeb. Uplatňování jednotlivých nástrojů marketingového mixu.Marketing ve veřejném sektoru.Nový styl řízení ve veřejném sektoru.11. Strategický řídící proces, cenová strategie, hodnota produktu pro zákazníka, výhoda pro zákazníka, cenová diferenciace, taktika cenové tvorby.12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorbyCíle stanovení ceny, metody výpočtu ceny, cenová politika a slevy, ceny a podpora prodeje, ceny a marketingové kanály. Typologie cenové strategie, realizace cenové strategie. Revize strategie a tvorba cen.Cenová elasticita, typy a výpočty, stanovení bodu zvratu.13. Prognózování časových řad. Signalizační a varovný systém. Indikátory změny. Metody prognózování vývoje vnějšího i vnitřního prostředí. Systém reakce na změny tržního prostředí.

Získané způsobilosti

Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvijí poznatky z těchto předmětů. Studenti budou schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy v marketingovém prostředí.

Literatura

RUSSEL,L., JONES,N. Marketing management. Praha- Portál, 2005. ISBN 80-7367-008-9.PAYNE, A, FROW, P. Strategic Customer Management : Integrating Relationship Marketing and CRM. Cambridge University Press, 2013. ISBN 9781107014961.GILLIGAN, C., WILSON, M. S. Strategic Marketing Planning. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-1-85617-617-0.HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0447-1.BEDNARČÍK, Z. Strategický marketing. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-436-2.JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.WILCZKOVÁ, M. Cenová strategie a taktika. Karviná: SU OPF, 2008. BLAŽEK, L. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3275-6.VAREY,R. J. Marketing Ccommnunication:principles and practice. London, 2002. ISBN 80-247-1069-2.KOTLER, P. Marketing podle Kotlera: Jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1999-3.

Požadavky

Průběžný test, písemná zkouška

Garant

Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.

Vyučující

Prof. RNDr. Jaroslav RAMÍK, CSc.Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.