Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Marketing finančních služeb (PEM / NPMAF)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NPMAF - Marketing finančních služeb, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úloha marketingu ve finančních službách2. Chování zákazníků a segmentace finančního trhu3. Produkt - finanční služba4. Marketing platebních karet5. Cenová tvorba ve finančních službách6. Distribuce finančních služeb a materiální prostředí finanční pobočky7. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb-1.část8. Marketingová komunikace v oblasti finančních služeb-2.část9. Lidský faktor ve finančních službách10. Procesy v oblasti finančních služeb11. Marketingové plánování a strategie v oblasti finančních služeb12. Marketingový výzkum finančních služeb13. Aktivní vztah k finanční klientele - CRM1. Definování finančního marketingu a trhu. Marketing služeb, vlastnosti a klasifikace služeb. Marketingový mix ve službách - 7P. Subjekty na finančním trhu. Současné trendy ve finančních službách.2. Prostředí finančních služeb. Segmentace finančního trhu, marketingový trojúhelník. Positioning a repositioning finančních produktů. Chování zákazníků - hierarchie finančních potřeb, rozhodovací proces nákupu finanční služby.3. Definování finanční služby. Klasifikace a prvky finanční služby. Management finančních služeb. Produktový mix finanční instituce. Nástroje produktové politiky. Životní cyklus finančních produktů. Vývoj a cíle nových produktů na finančním trhu.4. Základní pojmy. Definování, výhody, historie a druhy platebních karet. Odcizení a ztráta platební karty (stoplistace, blokace). Nové trendy a technologie v oblasti platebních karet (biometrické identifikační metody).5. Definování, druhy cen. Cenové cíle. Metody a faktory tvorby ceny. Cenová strategie a taktika. Cenová elasticita. Package ve finančních službách.6. Definování distribuční problematiky. Faktory ovlivňující volbu distribuční strategie, typy distribučních strategií a kanálů. Úkoly a typy finančních poboček. Zřízení nové pobočky. Nové distribuční trendy - technologická distribuce. Materiální prostředí finanční instituce, prostorové a emocionální efekty barev.7. Marketingová komunikace - 1. část - Cíle marketingové komunikace, komunikační proces. Základní terminologie v oblasti marketingové komunikace. Legislativní omezení prezentace finančních produktů. Komunikační mix finanční instituce.8. Marketingová komunikace - 2. část - Emoce a doporučovatelé ve finanční reklamě. Podniková identita a image finanční instituce. Nové trendy v oblasti MK a jejich aplikace ve finanční sféře.9. Interní marketing finanční instituce a jeho cíle, funkční kvalita, zvyšování kvality zaměstnanců, kontrolní systémy. Kategorizace zaměstnanců finanční instituce. Úkoly, aktivity, schopnosti a vlastnosti prodejců v marketingovém procesu. Psychologie osobního prodeje, význam neverbální komunikace.10. Definování a kategorizace procesů. Zapojení klienta do procesů, vyřizování stížností, řízení spotřebitelské poptávky. Typy kontaktů se zákazníkem. Reengineering podnikových procesů. Kvalita finančních produktů.11. Definování strategického marketingového plánování. Poslání, vize, cíle. Marketingový audit. Marketingová strategie, druhy strategií. Marketingová kontrola.12. Základní pojmy marketingového výzkumu. Základní metody a techniky výzkumu. Fáze výzkumu. Kvalitativní metody výzkumu (skupinový rozhovor, sémantický diferenciál, projektivní techniky).13. Definování, prvky, cíle a přínosy CRM. Model "6 trhů". Zákaznická politika, hodnota vztahů se zákazníky. Transakční marketing x marketing vztahů. Budoucnost CRM - v-CRM.

Získané způsobilosti

Studenti jsou postupně seznámeni se specifiky marketingu finančních služeb. V předmětu je věnována pozornost především charakteristice finanční služby, procesu STP, marketingového mixu ve finančních službách a problematice CRM.

Literatura

MATUŠÍNSKÁ, K. Marketing finančních služeb. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-520-8.WAITE, N. and CH. T. ENNEW. Marketing of Financial Services. Oxford: Elsevier, 2007. ISBN 978-0-7506-6997-9.VAŠTÍKOVÁ, M., SÝKOROVÁ, P. Marketing služeb. Karviná: SU OPF, 2014. ISBN 978-80-7248-984-8.ENNEV, CH. T., WAITE, N. Financial services Marketing: an international guide to principles and practice. Amsterdam: Elsevier Butterworth-Heinemann, 2007. ISBN 0-7506-6997-7.MEDVEĎ, J. Finančný a bankovný marketing. Bratislava: Sprint, 2003. ISBN 80-89085-25-3.VAŠTÍKOVÁ, M. Marketing služeb - efektivně a moderně. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2721-9.KOTLER, P., V. WONG, J. SAUNDERS a G. ARMSTRONG. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.HAZDRA, A. a kol. Skvělé služby. Jak dělat služby, které vaše zákazníky nadchnou. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4711-8.JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.

Požadavky

50 % účast na seminářích, seminární práce, písemná zkouška

Garant

Ing. Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Ph.D.

Vyučující

Ing. Kateřina MATUŠÍNSKÁ, Ph.D.