Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Obchodní společnosti (PEM / NPOBS)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NPOBS - Obchodní společnosti, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Okolí obchodní společnosti2. Strategie obchodní společnosti3. Marketingové cíle obchodních společností4. Územní a tržní analýza5. Řízení a plánování prodeje6. Organizování a modelování organizačních struktur v obchodě7. Formy koncentrace a kooperace v obchodě8. Řízení lidských zdrojů (vybrané problémy)9. Mzdové systémy v obchodě a pracovní motivace10. Pracovní procesy v obchodním provozu11. Organizace práce v obchodním provozu12. Manažérský systém informací13. Bezpečnostní management1. Charakter obchodu ve světě a v ČR. Vývojové trendy obchodu a obchodních podniků. Tržní dominance a internacionalizace, globalizace, superkonkurence a akcelerace změn. Maloobchodní a velkoobchodní vývojové trendy. Vývojový cyklus maloobchodního trhu a jeho fáze.2. Filosofie, vize a poslání obchodních společností. Specifika působící na formulaci strategie retailingové firmy. Nejznámější podnikatelské strategie v obchodě. Mezinárodní rozvojové strategie. Strategie Trading up a Trading down. Mezinárodní rozvojové strategie retailingu.3. Marketingové cíle a rozhodnutí maloobchodních a velkoobchodních firem. Marketingový mix obchodu a maloobchodu. Vztah mezi marketingovou a finanční strategií. Úpadky v obchodě a jejich specifické příčiny.4. Metody vymezení zájmové oblasti obchodních společností a maloobchodních jednotek. Metoda kruhových a časových vzdáleností. Obchodní gravitace. Reillyho zákony. Metody odhadu kupního potenciálu. Obratová metoda. Metoda plošného standardu. Huffův pravděpodobnostní model. Index maloobchodní saturace. Aplikace rozhodovací analýzy při lokalizaci maloobchodní jednotky.5. Řídící proces a hlavní nástroje řízení obchodního podniku. Plánování prodeje a odhad koupěschopné poptávky. Metody plánování a prognózování. Marketingový plán a prodejní plán jako součást obchodně-finančního plánu.6. Organizační vývoj firmy. Vzájemné souvislosti mezi její velikostí a organizací. Dělba práce a nejvhodnější typy organizačních struktur v obchodě. Organizační vývoj a vnitropodnikové řízení.7. Spontánní a smluvní koordinace obchodních podniků. Kartely a syndikáty. Měření koncentrace v obchodě. Koncentrační koeficienty. Herfindahlův-Hirschmanův index. Vertikální a horizontální formy integrace a kooperace. Kapitálové propojení. Koncentrační a kooperační tendence v obchodě ČR.8. Klíčové otázky. Plánování lidských zdrojů. Analýza vnějších a vnitřních vlivů a budoucí požadavky. Metody odhadu počtu pracovníků nosných profesí. Standard výkonu pro homogenní soubor provozních jednotek. Tvorba objemu a struktury personálu a znaky sociálně- profesních skupin v obchodě.9. Mzdové systémy v obchodě a motivační účinnost mzdy. Odměňování prodejního personálu. Přímé peněžní stimuly, nepřímé peněžní a nepeněžní stimuly v obchodní praxi a jejich mix.10. Charakteristika pracovních procesů a vlivy na ně působící. Klíčové oblasti operativního řízení maloobchodní jednotky. Vnější a vnitřní faktory obchodního provozu maloobchodní a velkoobchodní jednotky.11. Metody organizace práce. Frekvence zákazníků. Cyklické nástupy. Pracovní studie. Pohybové studie. Časoměrné studie. Tvorba pracovních podmínek v obchodních provozech a regulace pracovních režimů.12. Vývoj čárového kódu EAN. Systém identifikace zboží. Využití informací z kódu EAN a interních kódů při operativním řízení obchodního provozu. Elektronizace pohybu zboží.13. Význam bezpečnostního managementu v systému kontroly firmy. Ochrana majetku. Vnitřní a vnější krádeže. Způsoby a prostředky ochrany majetku. Systémy EAS, integrované bezpečnostní systémy, inteligentní prvky ochrany zboží.

Získané způsobilosti

Studenti se zorientují v současné situaci na českém obchodním trhu.Osvojí si specifické přístupy k řízení obchodních společností na úrovni maloobchodu, velkoobchodu a retailingu.

Literatura

BIRTWISTLE, G. a M.,BRUCE a M. Ch. MOORE. InternationaI Retail Marketing: a case study approach. Amsterdam, 2004. ISBN 978-0-7506-5748-8.ZAMAZALOVÁ, M. Marketing obchodní firmy. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2049-4.STARZYCZNÁ, H. Obchodní firmy ( vybrané problémy řízení). Karviná: SU OPF, 2001. ISBN 80-7248-124-X.STARZYCZNÁ,H. Obchodní organizace. Karvina, 2014. ISBN 978-80-7510-043-6.STARZYCZNÁ, H. Obchodní společnosti. Karviná: SU OPF, 2009. ISBN 978-80-7248-555-0.LEVY, M., WEITZ, B.A. Retail Management. ChicagoBoston: McGraw-Hill, 2009. ISBN 978-0-07-128424-0.KOL. Koncentrace obchodních firem na českém trhu. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0204-6.JINDRA, J. Mezinárodní obchod-retailing. Praha: VŠH, 2009. ISBN 978-80-86578-84-2.PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání. Praha: Management Press, 2002. ISBN 80-85943-48-4.GILBERT, D. Retail Marketing Management. 2003. ISBN 0-273-65544-6.CIMLER, P. a KOL. Retail Management (vybrané kapitoly). Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-167-6.CUTHBERTSON, CH. a J. REYNOLDS. Retail Strategy: the view from the bridge. Amsterdam, 2004. ISBN 978-0-7506-5696-2.STARZYCZNÁ, H. Transformace maloobchodu v České a Slovenské republice v letech 1993-2003 v jejích historických souvislostech. Vědecká monografie. Karviná: SU OPF, 2011. ISBN 978-80-7248-666-3.STOKLASA,M.,STARZYCZNÁ,H.,HECZKOVÁ,M,PELLEŠOVÁ,P. Využití vztahového marketingu v podnikání malých a středních firem (vybrané kapitoly). Karviná, 2014. ISBN 978-80-7248-936-7.

Požadavky

průběžný test, písemná forma zkoušky

Garant

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.

Vyučující

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.