Předmět Strategický marketing (PEM / NPSMG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / NPSMG - Strategický marketing, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do strategického marketingu a jeho základní kategorie2. Strategické marketingové řízení3. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, analýzy vnějšího okolí.4. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, interní analýzy, SWOT analýza.5. Strategický marketingový proces - plánovací etapa, marketingové cíle, sestavení plánu.6. Strategický marketingový proces - realizační a kontrolní etapa.7. Mezinárodní marketingové strategie.8. Aplikace strategického marketingu - systém řízení vztahů se zákazníky.9. Aplikace strategického marketingu - marketingové strategie služeb.10. Produktová politika a strategie11. Strategie a plánování cenové tvorby12. Distribuční politika a strategie13. Prognostické analýzy s využitím matematicko-statistických metod1. Úvod do strategického marketingu, obecné vymezení základních pojmů, jejich podstaty, šíře, hloubky a vzájemných vazeb. Pojmy strategie a marketingové strategie, řízení a strategické marketingové řízení, plánování a strategické marketingové plánování. Principy strategického myšlení.2. Strategický řídící proces jako východisko pro marketingové řízení. Typy marketingových strategií, vhodnosti jejich použití. Definování poslání firem. Strategické marketingové cíle a dílčí firemní strategie.3. Marketingové analýzy externí a interní. Analýza makroprostředí. Analýza a měření trhu. Analýza chování zákazníka a konkurence.4. Interní analýza silných a slabých stránek. Sestavení SWOT analýzy, postup, metodika, příklady. Formulace specifických předností. Analýza průmyslového trhu.5. Stanovení marketingových cílů, formulování marketingových strategií. Sestavení marketingového plánu jako základního plánovacího dokumentu. Příklady marketingových plánů a firemních cílů.6. Úkoly realizační etapy. Řešení formou strategických projektů. Postup realizace marketingového plánu. Klíčové skutečnosti realizační kontroly. Proces realizační kontroly. Marketingový audit.7. Vývozní marketing. Globální marketingová strategie. Mezinárodní marketingové řízení.Specifika strategického marketingu v mezinárodních podmínkách.8. Evidence základních dat a údajů o partnerech, produktech, konkurenci. Předpoklady a východiska realizace systému CRM. Komunikační nástroje v CRM. Podmínky úspěchu implementace CRM.9. Charakteristika služeb. Uplatňování jednotlivých nástrojů marketingového mixu.Marketing ve veřejném sektoru.Nový styl řízení ve veřejném sektoru.10. Produktové strategie, portfolio produktů, životní cyklus produktu.11. Strategický řídící proces, cenová strategie, hodnota produktu pro zákazníka, výhoda pro zákazníka, cenová diferenciace, taktika cenové tvorby.12. Řízení cen, aktuální problémy cenové tvorbyCíle stanovení ceny, metody výpočtu ceny, cenová politika a slevy, ceny a podpora prodeje, ceny a marketingové kanály. Typologie cenové strategie, realizace cenové strategie. Revize strategie a tvorba cen.Cenová elasticita, typy a výpočty, stanovení bodu zvratu.13. Prognózování časových řad. Signalizační a varovný systém. Indikátory změny. Metody prognózování vývoje vnějšího i vnitřního prostředí. Systém reakce na změny tržního prostředí.
Získané způsobilosti
Strategický marketing navazuje na předměty marketing a management a rozvijí poznatky z těchto předmětů. Studenti budou schopni souborně posuzovat složité praktické jevy a procesy v marketingovém prostředí.
Literatura
PAYNE, A, FROW, P. Strategic Customer Management : Integrating Relationship Marketing and CRM. Cambridge University Press, 2013. ISBN 9781107014961.GILLIGAN, C., WILSON, M. S. Strategic Marketing Planning. Amsterdam: Elsevier, 2009. ISBN 978-1-85617-617-0.JAKUBÍKOVÁ, D. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2013. ISBN 978-80-247-4670-8.BEDNARČÍK, Z. Strategický marketing. Karviná: SU OPF, 2007. ISBN 978-80-7248-436-2.BEDNARČÍK, Z., RAMÍK,J. Vybrané kapitoly strategického marketingu. Karviná, 2014. ISBN 978-80-7248-954-1.MATUŠÍNSKÁ, K., BEDNARČÍK, Z. a M. VAŠTÍKOVÁ. Aplikace strategického marketingu v podnikové praxi s ohledem na mezinárodní prostředí. OPF: Karviná. ISBN 978-80-7248-936-7.WILCZKOVÁ, M. Cenová strategie a taktika. Karviná: SU OPF, 2008. BLAŽEK, L. Management: organizování, rozhodování, ovlivňování. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3275-6.HANZELKOVÁ, A. et al. Strategický marketing: teorie pro praxi. Praha: C. H. Beck, 2009. ISBN 978-80-7400-120-8.KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán: 15 kroků k úspěchu v podnikání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1999-3.STOKLASA, M., STARZYCZNÁ, H., HECZKOVÁ, M. a P. PELLEŠOVÁ. Využití vztahového marketingu v podnikání malých a středních firem. OPF: Karviná. ISBN 978-80-7248-936-7.
Požadavky
70 % účast na seminářích, průběžný test, písemná zkouška
Garant
Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.
Vyučující
Prof. RNDr. Jaroslav RAMÍK, CSc.Ing. Michal STOKLASA, Ph.D.