Předmět Strategické marketingové řízení (PEM / PDSR)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / PDSR - Strategické marketingové řízení, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Metodologie strategického marketinguObsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.2. Marketingová strategie a taktika ve společnostiPoslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programůMarketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.4. Strategický základ marketingového řízeníOrganizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.5. Prognostické scénáře a strategický informační systémScénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy. Rozbor základních nejistot, rychlých pohybů a ekologických katastrof. Návody k přístupům řešení vybraných nejistot.6. Strategický význam transformací v podnikové sféřeStrukturální změny včetně jejich sociálně psychologických aspektů. Globální trendy, teorie trendů, strukturální změny, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Nová očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů.7. Od scénářů ke strategiímZákladní scénář - klíčová strategická rozhodnutí, indikátory změny, zvratu. Alternativní strategická rozhodnutí. Systém předstihového varování. Monitorování signálních informací. Korekce hlavní strategie. Přechod k alternativním strategiím.8. Strategický marketingový proces - realizační etapaÚkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity. Vytvoření efektivní marketingové organizace.
Získané způsobilosti
Studenti si rozšíří znalosti, které jim umožní využívat progresivní marketingové metody v řízení firem.Studenti rozvinou a obohatí své schopnosti k samostatnému vypracovávání marketingových situačních analýz, které slouží k tvorbě marketingových strategií.
Literatura
GROSS, AC., BANING, PM., MEREDITH, LN., FORD, ID. Business Marketing. Boston: Houghton Mifflin, 1993. ISBN 0-395-56083-7.NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4.ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6.BUREŠ, I. Finanční řízení marketingových projektů. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-59-4.ALSBURY, A., JAY, R. Marketing - to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-617-9.KALKA, R., MÄSSEN, A. Marketing. Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-8413-7.MEFFERT, H. Marketing Management. Praha: Grada, 1996. ISBN 8O-7169-329-4.GUILTINAN, JP., PAUL, GW. Marketing Management. Strategies and Programs. New York: McGraw Hill, 1995. ISBN 0-07-048942-4.KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Grada, 2003, 203. ISBN 80-247-0422-6.TOMEK, J. Marketingová strategie podniku. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85653-03-9.COOPER, J., LANE, P. Marketingové plánování. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-641-2.SMITH, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-252-1.SCHULTZ, DE. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-062-7.BUREŠ, I. Poziční strategie v marketingu. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-65-4.HAGUE, P. Průzkum trhu. Praha: Praxe manažera, 2003. ISBN 80-7226-917-8.SPÁČIL, V. Případové studie z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X.DOHNAL, J. Řízení vztahů se zákazníky. Procesy, pracovníci, technologie. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3.H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. SPÁČIL, V. Sylaby z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X.SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X.SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN -86122-76-X.KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3.
Požadavky
ústní komisionální zkouška písemná práce v rozsahu 10-15 stran bez příloh a její obhajoba u zkoušky
Garant
Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.
Vyučující
Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.Doc. Ing. Emanuel ŠUSTEK, CSc.