Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategické marketingové řízení (PEM / PDSR)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu PEM / PDSR - Strategické marketingové řízení, Obchodně-podnikatelská fakulta v Karviné, Slezská univerzita v Opavě (SU).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Metodologie strategického marketinguObsah marketingového řízení. Strategická marketingová analýza jako východisko marketingového plánu. Analytické metody. Analýza a měření trhu. Analýza subjektů trhu (zákazník, konkurence, maloobchod). Analýza ziskovosti a marketingové produktivity.2. Marketingová strategie a taktika ve společnostiPoslání společnosti, strategie společnosti a marketingové cíle. Marketingové strategie, jejich kvalifikace a vhodnost použití.3. Strategická východiska pro tvorbu marketingových programůMarketingové programy. Výrobkové programy. Cenové programy. Reklamní programy. Programy podpory prodeje. Prodejní a distribuční programy.4. Strategický základ marketingového řízeníOrganizace marketingových činností. Marketingový plán, jeho implementace a kontrola. Marketingový audit. Marketingové modely.5. Prognostické scénáře a strategický informační systémScénářová technika jako nástroj umožňující systematické zacházení s nejistotami v okolí firmy. Rozbor základních nejistot, rychlých pohybů a ekologických katastrof. Návody k přístupům řešení vybraných nejistot.6. Strategický význam transformací v podnikové sféřeStrukturální změny včetně jejich sociálně psychologických aspektů. Globální trendy, teorie trendů, strukturální změny, technologické a technické průlomy, globalizace a globalizační průvodní jevy. Nová očekávání zákazníků, odběratelů, uživatelů.7. Od scénářů ke strategiímZákladní scénář - klíčová strategická rozhodnutí, indikátory změny, zvratu. Alternativní strategická rozhodnutí. Systém předstihového varování. Monitorování signálních informací. Korekce hlavní strategie. Přechod k alternativním strategiím.8. Strategický marketingový proces - realizační etapaÚkoly realizační etapy. Metodologický a metodický základ průběhu realizační etapy. Realizační aktivity. Vytvoření efektivní marketingové organizace.

Získané způsobilosti

Studenti si rozšíří znalosti, které jim umožní využívat progresivní marketingové metody v řízení firem.Studenti rozvinou a obohatí své schopnosti k samostatnému vypracovávání marketingových situačních analýz, které slouží k tvorbě marketingových strategií.

Literatura

GROSS, AC., BANING, PM., MEREDITH, LN., FORD, ID. Business Marketing. Boston: Houghton Mifflin, 1993. ISBN 0-395-56083-7.NASH, E. Direct marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-838-4.ŠINDLER, P. Event marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. ISBN 80-247-0646-6.BUREŠ, I. Finanční řízení marketingových projektů. Praha: Management Press, 1994. ISBN 80-85603-59-4.ALSBURY, A., JAY, R. Marketing - to nejlepší z praxe. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-617-9.KALKA, R., MÄSSEN, A. Marketing. Klíč k rozhodování, co prodávat, komu a jak. Praha: Grada, 2003. ISBN 80-247-8413-7.MEFFERT, H. Marketing Management. Praha: Grada, 1996. ISBN 8O-7169-329-4.GUILTINAN, JP., PAUL, GW. Marketing Management. Strategies and Programs. New York: McGraw Hill, 1995. ISBN 0-07-048942-4.KOTLER, P. Marketing od A do Z. Praha: Management Press, 2003. ISBN 80-7261-082-1.KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. Praha: Management Press, 2000. ISBN 80-7261-010-4.SVĚTLÍK, J. Marketing pro evropský trh. Grada, 2003, 203. ISBN 80-247-0422-6.TOMEK, J. Marketingová strategie podniku. Praha: Management Press, 1992. ISBN 80-85653-03-9.COOPER, J., LANE, P. Marketingové plánování. Praha: Grada, 1999. ISBN 80-7169-641-2.SMITH, P. Moderní marketing. Praha: Computer Press, 2003. ISBN 80-7226-252-1.SCHULTZ, DE. Moderní reklama - umění zaujmout. Praha: Grada, 1995. ISBN 80-7169-062-7.BUREŠ, I. Poziční strategie v marketingu. Praha: Management Press, 1998. ISBN 80-85943-65-4.HAGUE, P. Průzkum trhu. Praha: Praxe manažera, 2003. ISBN 80-7226-917-8.SPÁČIL, V. Případové studie z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X.DOHNAL, J. Řízení vztahů se zákazníky. Procesy, pracovníci, technologie. Praha: Grada Publishing, 2002. ISBN 80-247-0401-3.H. Horáková. Strategický marketing. Praha: Grada Publishing, 2003. SPÁČIL, V. Sylaby z business marketingu. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X.SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN 80-86122-76-X.SPÁČIL, V. Sylaby z marketingového řízení. Ostrava: Reponis, 2001. ISBN -86122-76-X.KNIGHT, P. Vysoce efektivní marketingový plán. Praha: Grada Publishing, a.s., 2009. ISBN 978-80-247-1999-3.

Požadavky

ústní komisionální zkouška písemná práce v rozsahu 10-15 stran bez příloh a její obhajoba u zkoušky

Garant

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.

Vyučující

Doc. Ing. Halina STARZYCZNÁ, Ph.D.Doc. Ing. Emanuel ŠUSTEK, CSc.