Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Úvod do multimediálních technologií (KIN / UMM)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KIN / UMM - Úvod do multimediálních technologií, Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Teoretický úvod do problematiky médií2. Společné znaky multimédií, polymédia, hypermédia, dimenze multimédií3. Rastrová grafika4. Vektorová grafika5. 3D grafika6. Animace rastrové, vektorové a 3D grafiky7. Akviziční zařízení pro grafiku8. Video - principy a formáty, historický vývoj9. Video - akviziční technika10. Video - prezentační technika11. Zvuk - charakteristika, formáty, historický vývoj12. Zvuk - akviziční a prezentační technika13. Multimédia - interaktivní prvky14. Design a projektování multimediálních produktůCvičení:1. Multimedia - přehled aplikací, seznámení s možnostmi vybavení učebny2. Rastrová grafika - seznámení se základními funkcemi aplikací pro tvorbu bitmapové grafiky3. Rastrová grafika - globalní úpravy rastrové grafiky a jejich principy4. Rastrová grafika - kreativní lokální úpravy rastrové grafiky5. Vektorová grafika - seznámení s funkcemi aplikací pro tvorbu vektorové grafiky, porovnání s rastrovou grafikou6. Vektorová grafika - praktické příklady využití vektorové grafiky7. 3D grafika - seznámení se základními funkcemi aplikací pro tvorbu 3D a animaci, statická grafika8. 3D grafika - animace 3D grafiky, rendering9. Digitální video - aplikace, kodeky, praktické příklady práce s videem10. Digitální video - akviziční technika a editace11. Zvuk - wave editory a sekvencery, vstupní a výstupní formáty, základní akviziční technika12. Animace a interaktivní prvky13. Návrh multimediálních produktů a aplikací - stanovení zadání finálního projektu14. Prezentace projektu

Získané způsobilosti

Studenti získají znalosti v daném předmětu v souladu s cílem a obsahem.

Literatura

SAVAGE, T.; VOGEL, K. An introduction to digital multimedia. London: Jones and Bartlett Publisher, 2009. ISBN 978-0-7637-5052-7.LEA, D. Mistrovství v Adobe Photoshop - Tvorba digitálních ilustrací a umělecké techniky. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2340-9.TŮMA, T. Počítačová grafika a design - Průvodce začínajícího grafika. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1784-2.VLACHÝ, V. Praxe zvukové techniky. Praha: Muzikus, 2008. ISBN 80-86253-05-8.Česko. Zákon ze dne 7. dubna 2000 o právu autorském, o právech souvisejících s právem autorským a o změně některých zákonů (autorský zákon). Praha: Sbírka zákonů České republiky, 2000. WEISE, M.; WEYNAND, D. How video works. Oxford: Focal Press, 2007. ISBN 978-0-240-80933-5.VAUGHAN, T. Multimedia ? Making it work. New York: McGraw-Hill Companies, 2008. ISBN 978-0-07-226451-7.MATOUŠEK, J.; JIRÁSEK, O. Natáčíme a upravujeme video na počítači. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1651-7.

Požadavky

aktivní účast na cvičení min. 80%, vypracování semestrální práce a její prezentace, úspěšné absolvování testu z teoretické části předmětu min. 60%, ústní zkouška z teoretických znalostí min. 60%

Garant

Ing. Petr Weinlich, Ph.D.

Vyučující

Ing. Petr Weinlich, Ph.D.Ing. Petr Weinlich, Ph.D.