Předmět Cestovní ruch (KMG / CER)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / CER - Cestovní ruch, Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Osnova přednášek:1. Výchozí pojmy - charakteristika pojmů marketing, cestovní ruch2. Organizace cestovního ruchu (přehled vývoje CER)3. Funkce cestovního ruchu (formy a druhy)4. Evropský průmysl cestovního ruchu (struktura trhu, sektory, prostředí)5. Marketingový mix aplikovaný pro sektor cestovního ruchu (identifikace podobnosti a odlišnosti marketingového mixu v cestovním ruchu)6. Marketing v dílčích sektorech cestovního ruchu (úloha marketingu v sektorech cestovního ruchu)7. Návštěvnické atraktivity (typy, odlišnosti marketingu ve veřejných, soukromých a neziskových sektorech)8. Ubytování (typy, vliv různých forem vlastnictví na marketingové cíle)9. Doprava (způsoby dopravy, přístupy marketingu)10. Cestovní kanceláře (touroperátoři) - jejich role v systému cestovního ruchu11. Ostatní služby cestovního ruchu (průvodcovské, pasové, pojišťovací, peněžní, zdravotní služby)12. Kongresový cestovní ruch (význam, klasifikace kongresových služeb)13. Lázeňský cestovní ruch (význam lázeňství, formy, organizace lázeňského pobytu)14. Specifické formy cestovního ruchu (význam seniorského cestovního ruchu, cestovního ruchu dětí a mládeže, venkovské turistiky).
Získané způsobilosti
Po absolvování předmětu student:- pochopí problematiku cestovního ruchu- je schopen aplikovat marketing na jednotlivé obory cestovního ruchu ( ubytování, stravování, doprava, cestovní kanceláře..) - pochopit důležitost nabídky a poptávky v cestovním ruchu- pochopit, čím se zabývá ekonomika cestovního ruchu, s jakýmy pojmy pracuje a jaké jsou mezi nimi souvislosti.
Literatura
Hesková, M. a kol.:. Cestovní ruch pro vyšší odborné školy a vysoké školy. Fortuna, Praha, 2006. ISBN 80-7168-948-3.Foret, M., Floretová, V.:. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. Grada Publishing Praha, 2001. ISBN 80-2470207-X.Petrů,Z.:. Základy ekonomiky cestovního ruchu. Idea servis, Praha, 1999. ISBN 80-85970-29-5.Horner,S.,Swarbrooke,J.:. Cestovní ruch, ubytování a stravování, využití volného času. Grada Publishing, Praha, 2003. ISBN 80-247-0202-9.Kiráľová, A.:. Marketing destinace cestovního ruchu. Ekopress, Praha, 2003. ISBN 80-86119-56-4.
Požadavky
Výuka probíhá formou přednášek a cvičení. Minimálně povinná účast na cvičeních je 80%. Seminární práce musí být uznána a obhájená v minimálním rozsahu 10 stran.zkouška: písemná forma, její splnění musí být na 65%.
Garant
Ing. Iveta Honzáková
Vyučující
Ing. Iveta HonzákováIng. Iveta Honzáková