Předmět Marketing (KMG / MRM)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / MRM - Marketing, Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
1. Úvod do marketingu, význam marketingu, hlavní zásady a základní pojmy marketingu2. Marketingový vývoj, úloha marketingu ve firmě.3. Nástroje marketingového mixu, složky a jejich popis, výrobek.4. Výrobek - životní cyklus výrobku, proces vývoje nového výrobku - jednotlivé etapy.5. Cena - význam ceny v marketingu, cenové cíle, proces stanovení ceny, cenové metody.6. Podstata distribuce, distribuční kanály pro spotřební a průmyslové výrobky.7. Marketingová komunikace - její formy: reklama, podpora prodeje, public relations, přímý marketing, osobní prodej a nástroje využívané v jednotlivých formách8. Strategické plánování, typy plánování, obsah marketingového plánu9. Získávání informací pro marketingová rozhodnutí, zdroje sekundární a primární.10.Pojem trh a jeho členění, segmentace trhu, výhody segmentace, podmínky segmentace,11.Chování zákazníka, faktory ovlivňující zákazníka, rozhodovací proces zákazníka.12. Marketingové prostředí a jeho vliv na činnost firmy, vlivy mikroprostředí, makroprostředí13.Plánování marketingové strategie pro mezinárodní trhy14.Marketing služeb, cestovního ruchuObsah cvičení:1.Úvod, pokyny ke cvičením, podmínky zápočtu, zadání referátů a semestrálních prací2.Charakteristika textilního odvětví, základní pojmy marketingu3.Úloha marketingového oddělení ve firmě, případová studie4.Úvod do marketingového mixu, význam značky, obalu u výrobku, brainstorming5.Životní cyklus výrobku, případová studie6.Metody stanovení ceny, příklady7.Distribuce - charakteristika prodejní sítě v ČR, franchising8.Komunikace se zákazníky, rozbor reklamních sdělení, příklady9.Strategické plánování, BCG matice, "4P" v různých odvětvích10.Výzkum trhu, sestavování dotazníku, metody sběru dat11.Segmentace trhu, profilování, případová studie12.Chování zákazníka, zásady úspěšného obchodního jednání,vlivy prostředí na podnik, test13.Obhajoby semestrálních prací14.Obhajoby semestrálních prací, zápočty
Získané způsobilosti
Orientace v marketingové problematice.
Literatura
Dědková,J.-Honzáková,I. Základy marketingu. TU Liberec, 2006. ISBN 80-7372-130-9.McCarthy,E.J.,Perreault,W.D. Basic Marketing, Richard D.Irwin,Inc.,1990. Horáková,I. Marketing v současné světové praxi. Grada, Praha, 1992. Kotler,P. Marketing management. Grada, Praha, 1998. ISBN 80-7169-600-5.
Požadavky
80% účast na cvičení. Vypracování seminární práce v minimálním rozsahu 8 stran.Seminární práce musí být uznána a musí být obhájena.Písemný test pro získání zápočtu musí být splněn na 60%zkouška:písemná, její splnění musí být na 65%
Garant
PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.
Vyučující
PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.Ing. Otakar Ungerman, Ph.D.