Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Spotřebitelské chování (KMG / SPO1)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KMG / SPO1 - Spotřebitelské chování, Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Osnova přednášek:1. Termín spotřebitel, zákazník, přístupy ke spotřebnímu chování, modely spotřebního chování.2. Kulturní rámec spotřebního chování, projevy kultury, části kulturního prostředí.3. Sociální chování, nejbližší okolí - rodina jako zdroj spotřebního chování, děti jako spotřebitelé.4. Sociální okolí - 2. část - referenční skupiny.5. Psychika a spotřební chování. Motivace, osobnost zákazníka.6. Rozhodovací proces zákazníka.7. Spotřebitel a maloobchodní prodejna, kritéria výběru prodejny, faktory nákupního chování v prodejně. Spotřebitelský výzkum.8. Spotřebitelská segmentace, typizace skupin zákazníků.9. Rozhodovací proces na průmyslových trzích.10. Podstata CRM, CRM a úloha zákazníka. Nástroje CRM a zákaznická politika.11. Charakteristika českého spotřebitele.12. Vliv Internetu na chování spotřebitele - elektronické nakupování.Osnova cvičení:1. Úvodní cvičení, zadání semestrální práce - zjišťování profilu spotřebitele, žijícího v Euroregionu Nisa, zadání podmínek pro splnění zápočtu.2. Trh EU - kulturní odlišnosti v jednotlivých zemích, příklady.3. Řešení případové studie.4. Netradiční životní cyklus rodiny.5. Právní ochrana spotřebitele.6. Prezentace zadaných úkolů a otázek.7. Spotřebitelský výzkum - ukázky výzkumů spotřebitelů.8. Tvorba a rozvoj vztahů s klíčovými zákazníky.9. Videokazeta Kdo zabil obchod.10. Prezentace semestrálních prací, zápočtový test.11. Prezentace semestrálních prací, udělování zápočtů.

Získané způsobilosti

Orientace v oblasti spotřebitelského chování.

Literatura

Schiffman,L.Kanuk,L.L.:. Nákupní chování. Computer Press,Brno, 2004. ISBN 80-251-0094-4.Koudelka, J.:. Spotřební chování a marketing, 1.vydání. Grada Praha, 1997. ISBN 80-7169-372-3.Douchová, J., Komárková, R., Vysekalová, J.:. Základy psychologie trhu, 1. Vydání. Jinočany: H&H, 1993. ISBN 80-85787-22-9.

Požadavky

Zpracování semestrální práce dle konkrétního zadánízkouška:písemná

Garant

PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.

Vyučující

PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.PhDr. Ing. Jaroslava Dědková, Ph.D.Ing. Otakar Ungerman, Ph.D.