Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Strategický management (KPE / SMN)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KPE / SMN - Strategický management, Ekonomická fakulta, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Předmět je integrujícím kurzem, který rozvíjí schopnosti identifikovat, analyzovat a řešit problémy formulace a realizace podnikatelské strategie. Absolvent předmětu bude schopen stanovit budoucí strategické směřování organizace, posoudit vnější i vnitřní důsledky volby a implementace zvolené strategie prostřednictvím koncepcí a technik strategického managementu.1. Strategický management: pojetí a obsah strategického managementu, klíčové pojmy a témata strategického managementu, proces strategického plánování, případová studie strategického managementu - rámec2. Formulace strategie: Vize a mise podnikání vize versus mise, proces vývoje vize a mise; důležitost vize a mise3. Analýza vnějšího okolí a klíčové vnější faktory, konkurenční síly, analýzy konkurence, Porterův model pěti konkurenčních sil, EFE matice, CP matice4. Analýza vnitřního prostředí organizace, interní audit, zdroje, strategie a kultura, IFE matice5. Typy strategií, integrační strategie, intenzivní strategie, diverzifikační strategie, defenzivní strategie, Porterovo pět generických strategií; Mintzbergova záměrná (deliberate) versus rodící se (emergent) strategie, kooperační strategie, typy aliancí, strategie modrého oceánu6. Strategická analýza a volba: proces tvorby a výběru strategie, rámec formulace strategie, SPACE matice, Matice I-E analýzy, matice hlavní strategie, Ansoffova matice7. Implementace strategie: organizační struktura a strategie, SBU (strategické podnikatelské jednotky) struktura, hierarchie strategií, restrukturalizace, reengineering8. Implementace strategie: marketing, finance a účetnictví , R&D výzkum a vývoj, MIS manažerské informační systémy9. Přezkoumání strategie, hodnocení a kontrola: process vyhodnocování strtategie,rámec hodnocení strategie, Balanced Scorecard, efektivní hodnotící systém10. Strategie a podnikatelská etika, společenská odpovědnost, environmentální udržitelnost11. Globální témata a strategie, mezinárodní organizace a management, výhody a nevýhody mezinárodních operací, globalizace12. Strategický management v neziskových a vládních (státních) institucích, strategický management v malých a středních podnicích13. Případová studie - analýza příklady případových studií

Získané způsobilosti

Po absolutoriu kurzu bude studující schopen:- identifikovat, analyzovat a řešit problémy formulace a realizace podnikatelské strategie, - identifikovat a rozlišit vybrané organizační strategie,- rámcově stanovit budoucí strategické směřování organizace, - posoudit vnější i vnitřní důsledky volby a implementace zvolené strategie.

Literatura

Zuzák, R. Strategické řízení podniku. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-4008-9.Mallya, T. Základy strategického řízení a rozhodování. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1911-5.Doz, Y., Kosonen, M. Dynamická strategie. Praha: Management Press. ISBN 978-80-7261-227-7.Porter, M. E. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, 1994. ISBN 80-85605-11-2.David, Fred. R. Strategic Management: Concepts and Cases, Global Edition. Upper Saddle River, New Jersey, 2011. ISBN 0-13-703499-7.Pearce, J.A., Robinson, R. B. Strategic Management: Planning for Domestic & Global Competition. New York, 2013. ISBN 978-007-132639-1.Keřkovský, M., Vykypěl, O. Strategické řízení. Praha: C.H. Beck, 2006. ISBN 80-7179-453-8.Kovář, F., Štrach, P. Strategický management. Praha: Oeconomica, 2003. ISBN 80-245-0504-5.

Požadavky

Aktivní znalost předmětů v rozsahu bakalářského studia, zejména oblasti podnikové ekonomiky, makroekonomie, mikroekonomie, základů managementu a základů marketingu.

Garant

Ing. Vendula Macháčková, Ph.D.

Vyučující

Ing. Vendula Macháčková, Ph.D.