Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Softwarové inženýrství (MTI / STI)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu MTI / STI - Softwarové inženýrství, Fakulta mechatroniky a MIS, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Témata přednášek1.Vztah SI k informatice, k systémovému inženýrství. Požadavky na SW a metody hodnocení kvality SW.2.Softwarový proces, fáze softwarového procesu (specifikace, návrh, ověření, údržba).3.Životní cyklus software, charakteristika jeho etap.4.Základní modely softwarového procesu a jejich varianty. Iterace softwarového procesu.5.Analýza a specifikace požadavků, diagram případů užití, strukturovaná analýza a její diagramy. ER, DFD, STD a další.6.Objektová orientace diagramu tříd. Srovnání a užití objektového a strukturovaného přístupu. Nástin řešenív odpovídajících nástrojích pro tyto dva přístupy.7.-9.Jazyk UML přehled jeho diagramů a základních konceptů, diagramy tříd a objektů, diagram komponent, diagram případů použití, diagram spolupráce, sekvenční a stavový diagram.10.Diskuse užití UML a vazba na návrhové vzory(design patterns).11.Návrh uživatelského rozhraní. Architektonické styly. Implementace. Prototypování. Programátorský styl a dokumentace kódu. Verifikace a validace. Testování a jeho strategie. Údržba softwarových systémů.12.odhady nákladů a pracnosti SW projektu.13.Práce v týmech. Podpůrné prostředky pro týmovou práci. Konfigurační management. Správa verzí14. Spring framework, Aspektové programování, zpracování výjimek, Gantt diagramNáplň cvičení1.-3. Objektově orientovaný návrh SW, základní a pokročilé techniky objektového programování4.-7. Návrhové vzory a jejich využití8. Paralelismus, vlákna, synchronizace, producer/customer příklad9.-14. GUI knihovny a programování grafických aplikací

Získané způsobilosti

Student získá přehlednou informaci o návrhu, vývoji a údržbě rozsáhlých softwarových projektů. Na praktických úlohách získá především znalost analytických nástrojů a postupů.

Literatura

LARMAN. Agile and Iterative Development: A Manager s Guide. Pearson/Addison-Wesley, 2004. PALETA P. Co programátory ve škole neučí. Brno, Computer Press, 2003. PRESSMAN, R.S. Software Engineering - Practitioner´s Approach. 5th Edition. McGraw-Hill, 2001. BERCZUK. Software Configuration Management Patterns.. ddison-Wesley, 2003. ARLOW, NEUSTADT. UML a unifikovaný proces vývoje aplikací. Addison-Wesley /Computer Press,, 2003.

Požadavky

Účast na cvičeních. Realizace zadané samostatné práce. Složení zkoušky.

Garant

Ing. Roman Špánek, Ph.D.

Vyučující

Ing. Roman Špánek, Ph.D.MUDr. Pavel KavkaIng. Přemysl SvobodaIng. Roman Špánek, Ph.D.