Předmět Počítačová grafika (NTI / PG)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NTI / PG - Počítačová grafika, Fakulta mechatroniky a MIS, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky1. Barevné modely nejpoužívanější barevné modely, základní principy vnímání barev lidským okem, převody mezi barevnými modely, chromatický diagram, gamut, ICC profily.2. Úpravy obrazu základní algoritmy omezování barevného prostoru, geometrické transformace, změna rozlišení, klíčováním histogram a jeho úpravy.3. Hraniční a objemová reprezentace 3D dat základní datové modely hraniční a objemové reprezentace prostorových dat.4. Rozhraní pro tvorbu 2D a 3D počítačové grafiky OpenGL, základní primitiva, kamera, světla, materiály, osvětlovací model.5. OpenGL transformace, display listy, VBO, textury, buffery, mlha.6. Rozhraní pro tvorbu 3D grafiky na webu WebGL.7. Knihovny pro tvorbu 3D webových aplikací Three.js & 3D.js.8. Realtimové zobrazovací metody zobrazovací řetězec, Zbuffer, doublebuffering, perspektivní a rovinné promítání.9. Shadery programy pro programování GPU, pixel shadery, vertex shadery, geometry shadery, tesselation shadery.10. Parametrické křivky a plochy základní algoritmy používané v počítačové grafice pro vykreslování parametrický křivek a ploch, především Bézierovy křivky a NURBs plochy.11. Souborové grafické formáty obecné principy používané v rastrových souborových formátech, vektorové grafické formáty a formáty pro uložení animovaných sekvencí.12. Fotorealistické zobrazovací metody základy a principy fungování nejznámějších fotorealistických zobrazovacích metod, jako je raytracing, pathtracing, dvousměrové metody, radiozita.13. Animace klíčování, simulace, fyzikální systémy, vysokoúrovňová animace.14. Virtuální realita základní principy v aplikacích VR, technické prostředky VR.Cvičení1. Základ práce se systémem git a gitlab, který je používán pro odevzdávání domácích úkolů.Samostatný úkol: převod barevného obrázku do šedotónové reprezentace.2. Samostatný úkol: vytvoření histogramu, prahování, maticový rozptyl, FSrozptyl.3. Samostatný úkol: barevné klíčování (odstranění zeleného pozadí).4. Samostatný úkol: vykreslení jednoduchého 3D objektu pomocí OpenGL.5. Samostatný úkol: vykreslení otexturovaného 3D objektu.6. Samostatný úkol: tvorba webové aplikace používající WebGL.7. Samostatný úkol: vytvoření webové aplikace pomocí Three.js.8. Samostatný úkol: vizualizace dat pomocí 3D.js.9. Skupinový úkol: tvorba grafické aplikace I.10. Skupinový úkol: tvorba grafické aplikace I.11. Skupinový úkol: tvorba grafické aplikace II.12. Skupinový úkol: tvorba grafické aplikace II.13. Skupinový úkol: tvorba grafické aplikace II.14. Zápočet.
Získané způsobilosti
Student získá teoretické poznatky a praktické dovednosti z oblasti počítačové grafiky, naučí se základní algoritmy počítačové grafiky.
Literatura
Skála V. Algoritmy počítačové grafiky I.-III. ZČU Plzeň. Žára J., Beneš B., Felkel P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, 2004.
Požadavky
Podmínkou je aktivní účast na cvičení a vypracování domácích úkolů.
Garant
Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.
Vyučující
Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.