Předmět Počítačová grafika (NTI / PG*A)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NTI / PG*A - Počítačová grafika, Fakulta mechatroniky a MIS, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky: 1. Světlo a barvy v počítačové grafice, základní formáty pro uložení rastrových formátů2. Reprezentace prostorových dat, plošková reprezentace, textury a jejich UV mapování 3. Interpretovaný programovací jaky Python a Blender Python API.4. Grafické karty, knihovna OpenGL, vertex a pixel shadery. 5. Řešení viditelnosti, reprezentace scény, stíny. 6. Simulace dynamického chování, herní enginy.7. Virtuální realita, stereografická projekce.Cvičení: 1. Seznámení s programem Blender, vytvoření jednoduchého objektu, nastavení materiálů. 2. Vymodelování jednoduchého objektu, UV mapování textur. 3. Základy vytváření interaktivních aplikací v Blenderu (logické vazby). 4. Pokročilé metody vytváření interaktivních aplikací v Blenderu (fyzikální engine). 5. Úvod do programovacího jazyka Python a Blender Python API. 6. Grafická knihovna OpenGL, vertex a pixel shadery.7. Stereoskopická projekce a virtuální realita.
Získané způsobilosti
Student získá teoretické poznatky a praktické dovednosti z oblasti počítačové grafiky. Naučí se vytvářet jednoduché 3D interaktivní aplikace a naučí se základům programovacího jazyka Python a Blender Python API.
Literatura
Skála V. Algoritmy počítačové grafiky I.-III. ZČU Plzeň. Žára J., Beneš B., Felkel P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, 2004.
Požadavky
Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních, úspěšné absolvování testů. Zkouška je písemná a ústní.
Garant
Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.
Vyučující
Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.