Předmět Počítačová grafika (NTI / PGA)
Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu NTI / PGA - Počítačová grafika, Fakulta mechatroniky a MIS, Technická univerzita v Liberci (TUL).
Top 10 materiálů tohoto předmětu
Materiály tohoto předmětu
Materiál | Typ | Datum | Počet stažení |
---|
Další informace
Obsah
Přednášky:1. Barevné modely - nejpoužívanější barevné modely, základní principy vnímání barev lidským okem, převody mezi barevnými modely, chromatický diagram, gamut, ICC profily.2. Souborové grafické formáty - obecné principy používané v souborových grafický formátech rastrových, vektorových i souborových formátech používaných pro uložení animovných sekvencí.3. Úpravy obrazu - základní algoritmy omezování barevného prostoru, geometrické transformace, změna rozlišení, histogram a jeho úpravy.4. Parametrické křivky a plochy - základní algoritmy používané v počítačové grafice pro vykreslování parametrický křivek a ploch, především Bézierovy křivky a NURBs plochy.5. Hraniční a objemová reprezentace 3D dat - základní datové modely hraniční a objemové reprezentace prostorových dat.6. Real-timové zobrazovací metody - zobrazovací řetězec, Z-buffer, double-buffering, perspektivní a rovinné promítání7. Fotorealistické zobrazovací metody - základy a principy fungování nejznámějších fotorealistických zobrazovacích metod, jako je raytracing, pathtracing, dvousměrové metody, radiozita.Cvičení:Cvičení je koncipováno prakticky: programování algoritmů počítačové grafiky v jazyku C/C++.1. Konverze barev mezi barevnými modely, vizualizace barevných modelů, vizualizace barevných prostorů2. Vizualizace ztrátové komprese používaná v rastrových souborových formátech3. Tvorba histogramu pro rastrový obrázek, barevné a jasové transformace obrazu4. Omezování barevného prostoru5. Vykreslování úsečky a parametrické křivky6. Zobrazení 3D dat pomocí OpenGL.7. Zápočet
Získané způsobilosti
Student získá teoretické poznatky a praktické dovednosti z oblasti počítačové grafiky, naučí se základní algoritmy počítačové grafiky.
Literatura
Skála V. Algoritmy počítačové grafiky I.-III. ZČU Plzeň. Žára J., Beneš B., Felkel P. Moderní počítačová grafika. Computer Press, 2004.
Požadavky
Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních, odevzdání všech domácích úkolů a úspěšné absolvování testů.
Garant
Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.
Vyučující
Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.Ing. Jiří Hnídek, Ph.D.