Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítačová grafika (KAP / POGE)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KAP / POGE - Počítačová grafika, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Přednášky:1. Barevné modely - nejpoužívanější barevné modely, základní principy vnímání barev lidským okem, převody mezi barevnými modely, chromatický diagram, gamut, ICC profily.2. Souborové grafické formáty - obecné principy používané v souborových grafický formátech rastrových, vektorových i souborových formátech používaných pro uložení animovných sekvencí.3. Úpravy obrazu - základní algoritmy omezování barevného prostoru, geometrické transformace, změna rozlišení, histogram a jeho úpravy.4. Parametrické křivky a plochy - ákladní algoritmy používané v počítačové grafice pro vykreslování parametrický křivek a ploch, především Bézierovy křivky a NURBs plochy.5. Fraktály a fraktální geometrie - základy fraktálů a fraktální geometrie, definice frakátů, fraktální a topologická dimenze, základní klasifikace fraktálů a jejich příklady, Kochova vločka, Brownův pohyb, L-systémy6. Virtuální realita - základní problematika virtuální reality, nejdůležitější požadavky na zobrazení virtuálního prostředí, nejpoužívanější metody stereoskopické projekce, rozšiřující virtuální realita.Cvičení:1. Základy Gimpu2. Tvorba v Gimpu3. Základy Inkscapu4. Tvorba v Inkscapu5. Základy Blenderu - orientace v 3D, manipulace s objekty6. Práce s 3D objekty7. Blender - modelování, nastavení materiálů, práce se světly, rendering8. Práce s materiály, modelování9. Blender - nastavení textur10. Práce s textutou11. Blender - animace12. Práce s animací13. Blender - vysokoúrovňová animace14. Práce s vysokoúrovňovou animací-----Rozsah přímé výuky pro kombinované studium:přednášky: 5 hodin/semestrcvičení: 10 hodin/semestr

Získané způsobilosti

Student získá teoretické poznatky a praktické dovednosti z počítačové grafiky a naučí se vytvářet jednoduché multimediální prezentace v programech Blender, Gimp a Inkscape.

Literatura

Pokorný, P. Blender - naučte se 3D grafiku. Praha: Ben, 2009. ISBN 80-7300-244-2.Foley, James D.:. Computer Graphics. Addison Wesley, 1993. ISBN 0-201-12110-7.

Požadavky

Podmínkou zápočtu je aktivní účast na cvičeních, úspěšné absolvování testů.

Garant

Ing. Dana Slánská, Ph.D.

Vyučující

Ing. Dana Slánská, Ph.D.Ing. Dana Slánská, Ph.D.