Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Počítače ve výuce chemie (KCH / PCH)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCH / PCH - Počítače ve výuce chemie, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Využití Internetu při výuce chemie (vyhledávání didaktického softwaru, použití on-line databází).2. E-learning a jeho možnosti ve výuce chemie.3. Instruktáž v použití didaktických programů pro základní a střední školy, hodnocení použitelnosti software pro výuku. Seminární práce: použitelnost vybraného software.4. Použitelnost moderních technologií ve výuce: mobilní telefony, tablety, interaktivní tabule, analýza obrazu a videa.5. Speciální software: kreslení chemických struktur, vizualizace. Např. ACD/ChemSketch, VMD.6. Speciální software: molekulární modelování, simulace.7.-9. Základy počítačem podporovaného experimentu (CBL). Např. rozhraní Vernier. Seminární práce: laboratorní protokol s využitím CBL.10.-14. Počítačové algebraické systémy (CAS). Např. CAS Maxima, Mathematica. Základy programování, práce s analytickými výrazy, grafický výstup. Příklady použití pro demonstrace ve výuce chemie a při řešení obtížnějších problémů. Závěrečný projekt řešený pomocí CAS.Informace ke kombinované forměPro témata: moderní technologie, speciální software, počítačem podporovaný experiment, počítačové algebraické systémy proběhne kontaktní výuka, úkoly řeší studující samostatně s podporou konzultací. K dispozici je e-learningový kurz se studijními materiály, kurz slouží i pro odevzdávání a hodnocení úkolů.

Získané způsobilosti

Vypočítat jednodušší fyzikálně-chemické problémy za pomoci počítačového algebraického systému. Zhodnotit použitelnosti software pro výuku. Umět efektivně používat počítačem podporovaný experiment.

Literatura

https://elearning.fp.tul.cz/Slavík, J. - Novák, J. Počítač jako pomocník učitele. Praha, Portál, 1997. http://www.spomocnik.cz/Bílek, M. a kol. Výuka chemie s počítačem. Hradec Králové, Gaudeamus, 1997. Černochová, M. - Komrska, T. - Novák, J. Využití počítače při vyučování. Praha, Portál, 1998.

Požadavky

2 seminární práce, obhajoba závěrečného projektu.Seminární práce 1: Zhodnocení použitelnosti vybraného software pro výuku chemie na 2. stupni základní školy/střední školy. Obsahuje tabulku hodnocení podle kritérií se zvolenou váhou, Klady a zápory, celkové shrnutí (cca 2 str. A4). Např.: Merck PTE, Kvíz: Chemické prvky, Chemické názvosloví (https://play.google.com).Seminární práce 2: Laboratorní protokol s využitím počítačem podporovaného experimentu (cca 2 str. A4). Např. konduktometrická titrace, spektrometrické stanovení chininu (http://www.vernier.cz/experimenty/prehled/oblast/chemie)Závěrečný projekt řešený pomocí počítačového algebraického systému (funkční a komentovaný program poskytující správné řešení úkolu). Např.: Výpočty z van der Waalsovy/Redlich-Kwongovy stavové rovnice, určení řádu reakce z experimentálních dat, výpočty z Clapeyronovy rovnice.

Garant

Mgr. Martin Slavík, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Martin Slavík, Ph.D.