Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Sociokulturní kompetence ve výuce CJ (KCL / SKC-B)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KCL / SKC-B - Sociokulturní kompetence ve výuce CJ, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

Kurz je zaměřen na rozvíjení praktických dovedností budoucích lektorů češtiny jako cizího jazyka. Na základě teoretických poznatků získaných v seminářích Čeština jako cizí jazyk I,II, Kontrastivní analýza jazyků, Analýza učebnic a Metodika češtiny jako cizího jazyka si studenti praktickým způsobem vyzkouší aplikaci teoretických poznatků. Seminář si klade za cíl ověřit schopnost studentů využít teoretických poznatků pro konkrétní cíle následujícího charakteru:1. Úvodní seminář: seznámení s průběhem semináře a požadavky k udělení zápočtu. Tvorba sylabu na základě zadaných parametrů (např. typ a frekvence kurzu, žákovská historie účastníků kurzu, zadaný studijní materiál, jazykové pozadí L1 účastníků kurzu).2. Faktory ovlivňující učební prostředí I: chování učitele.3. Zapojení studentů ve výuce; rozložení učitelovy pozornosti.4. Typy interakcí ve výuce cizího jazyka.5. Práce s výukovým materiálem/učebnicí a pomůckami, tvorba vlastních doprovodných materiálů.6. Dovednosti a strategie ve výuce I: učitelův metajazyk.7. Dovednosti a strategie ve výuce I: instrukce, vysvětlování, kontrola.8. Dovednosti a strategie ve výuce I: používání otázek.9. Dovednosti a strategie ve výuce II: oprava chyb.10. Časové rozvržení lekce - minutáž.11. Úkolové rozvržení lekce - vyváženost úloh.12. Tvorba testovacích materiálů v návaznosti na použitý studijní materiál a podle SERR.13. Vyhodnocování testů, schopnost analýzy problémů na základě výsledků testů, chybová analýza jednotlivých žáků.14. Schopnost vlastní zpětné vazby: evaluace učitele.Pozn.: Rozvrhová akce bude otevřena, bude-li v ní na začátku příslušného semestru zapsáno alespoň 6 studentů.

Získané způsobilosti

Kurs je zaměřen na rozvíjení praktických dovedností budoucích lektorů češtiny jako cizího jazyka. Studenti se v něm seznámí s problematikou plánování a přípravy výuky, s postupem při výběru, event. modifikaci a tvorbě výukových materiálů; vyzkouší si různé metody práce se studenty a probírání vybraných klíčových témat, zvláště problematiku nácviku správné výslovnosti, principy výkladu obtížných gramatických jevů (např. výklad vidu), otázky související se sociokulturními odlišnostmi, na které studenti češtiny pro cizince často narážejí, aj. Studenti si v praxi si prověří různé metody sledování a analýz jazykové a komunikační kompetence studentů, metody jejího prověřování, tvorby a vyhodnocování testů apod.

Literatura

Viz obsah předmětu. Viz obsah předmětu. VIZ PŘEHLED LÁTKY.

Požadavky

Zápočet bude udělen na základě portfolia, které student vypracuje v průběhu semestru. Portfolio musí pokrýt úkoly ze všech zadaných oblastí.Další požadavky budou upřesněny v sylabu nebo na webu katedry na začátku příslušného semestru.

Garant

Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.

Vyučující

Mgr. Svatava Škodová, Ph.D.Mgr. Barbora Štindlová, Ph.D.