Jak Začít?

Máš v počítači zápisky z přednášek
nebo jiné materiály ze školy?

Nahraj je na studentino.cz a získej
4 Kč za každý materiál
a 50 Kč za registraci!




Předmět Komunikace s médii (KFL / KMED)

Na serveru studentino.cz naleznete nejrůznější studijní materiály: zápisky z přednášek nebo cvičení, vzorové testy, seminární práce, domácí úkoly a další z předmětu KFL / KMED - Komunikace s médii, Fakulta přírodovědně-humanitní a pedagogická, Technická univerzita v Liberci (TUL).

Top 10 materiálů tohoto předmětu

Materiály tohoto předmětu

Materiál Typ Datum Počet stažení

Další informace

Obsah

1. Úvod:Seznámení s předmětem a literaturou, podmínky pro udělení zápočtu.Beseda o tom, co očekávají, jaká byla jejich motivace k zapsání předmětu, jaký mají vztah (forma ankety).Spolupráce firmy či jiné organizace s médii - důvody, proč spolupracovat s médiijak spolupracovat s médii a jak jim co nejlépe předávat informace o práci i o cílech, o které usilujeme .Interní a externí komunikace.2. O českých médiích , jak fungujíO práci novinářů.,Novinářské žánry - jejich využití v komunikaci s médii.,Přehled mediální krajiny - vývoj, deníky politických stran, privatizace, bulvár.Jaký je čtenář, co vnímá v médiích pozitivně, co negativně, jak ho efektivně oslovit.3. Zpráva jako žánrSkladba zprávy, varianty zpráv.-Agenturní zpráva - podklad pro komunikaci s médii, využití jiných žánrů pro práci s médii.4. Marketing a mediaSoučasná mediální kultura.Co dělat, aby šly informace "na odbyt".5. Tiskový zákonLegislativní prostředí, regulace a samoregulace, pravidla "hry" mezi novináři a lidmi, kteří potřebují s nimi spolupracovat .Právo na odpověď.,Ochrana zdroje.Etický kodex .6. Tiskový mluvčíVýznam funkce - proč je dobré ho mít.Nnáplň práce, co by měl znát a umět.Pprezentace vlastního názoru, loajálnost.Informace.Jak pracovat s informacemi, zdroje informací, co je zdroj - vždy nemůžeme psát na základě vlastní účasti - monitoring, využívání databází, význam, práce s monitorovaným textem, využití služeb organizací, které se monitoringem tisku zabývají.7. Tisková konferenceKdy pořádat tiskovou konferenci - zásady, kdy chceme, aby přišlo co nejvíce lidí a kdy ne.Koho pozvat na tiskovou konferenci.Zasedací pořádek - představení účastníků.Moderování tiskové konference, udělování odebrání slova.8. Další taktiky jednání s novinářiNeformální setkání s novináři -snídaně s novináři ...Jak si hlídat své "know how".Beseda s tiskovým mluvčím významné organizace.Aktivní cvičení - studenti v roli novinářů a pořadatelů konference.,Význam dobře kladených otázek - beseda s regionálním zpravodajem.9. Tisková zpráva a tiskové oznámeníRozdíl mezi tiskovou zprávou a tiskovým oznámením.Jak napsat dobrou tiskovou zprávu, agenturní zpráva jako vzor tiskové zprávy.Délka tiskové zprávy , pyramidová skladba.Kdy tiskovou zprávu odeslat.Jak poslat tiskovou zprávu e-mailem, vystavit na webu.Jak a kdy upozornit na tiskovou zprávu předem - avízo.,Aktivní cvičení.10. Jak vystupovat v médiíchJak se připravit na rozhovor v médiích, zásady vystupování a zásady správného mluvení, jazyková kultura.Ukázky jak vystupovat v médiích, na co si dát pozor, dohoda před vystoupenímvýhoda "předtočeného" vystoupení.Jak se stát "oblíbencem novinářů", význam osobních kontaktů, vztah vzájemné korektnosti.Mediální obraz organizace, mediální poradce, spolupráce s PR agenturami.Zzákladní charakteristické projevy mluvené a psané (z hlediska jazykového a stylového)požadavky kladené na mluvený projev a v praktické přípravě v seminářích tyto požadavky naplňovat.,Manipulace jako prostředek získání pozornosti a vyvolání žádoucí reakce. Náplň činnosti reklamních agentur. PR články, článek jako placená reklama.Beseda s redaktorkou České televize a Českého rozhlasu.11. Vlastní zkušenost z práce v médiíchPohled novináře na manažera, pohled manažera na novináře.Média a politika.,Beseda Beseda s profesionálním novinářem a manažerem.12 Profesionální zodpovědnostMíra profesionální odpovědnosti za výsledný produkt v interním, či externím pracovním poměru.Autorizace, právo na autorizaci, proč se jako autor článku nebránit autorizaci13.Krizová komunikace - útoky v médiíchJak reagovat na nepravdivé či zkreslené informace.Jje možné předcházet skandálům?Využití negativní zprávy.14. Závěr - Vyhodnocení kurzuNázory a návrhy studentů, beseda diskuse o předmětu, plusy a mínusy (anketa)

Získané způsobilosti

Studenti budou obeznámeni s látkou v souladu s cílem a obsahem předmětu.

Literatura

Köpplová, B. Jirák, J. Média a společnost. 2003. Palouček, J. Práce s médii. Agnes, 2003. Jehlička, M. Práce s médii (nejen) v neziskovém sektoru. Arnika, Praha 2003. Burton, G. Jirák, J. Úvod do studia médií. Barrister a Principál. 2001.

Požadavky

aktivní účast 75% na semináři

Garant

PhDr. Jaroslava Kočárková

Vyučující

PhDr. Jaroslava Kočárková